نيروهاي گارد ساحلي يمن يک کشتي حامل سلاح را در سواحل اين کشور کشف و توقيف کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين ؛ در ميان محموله اين کشتي مقادير زيادي صداخفه کن و مواد منفجره ساخت ترکيه ديده مي شود. يک منبع امنيتي يمني به الميادين گفت اين عمليات نزديک سواحل يکي از شهرهاي يمن اجرا شد. وي افزود قرار بود محموله اين کشتي با قايق هاي کوچک به اماکن ديگر منتقل شود. اين اولين بار نيست که مقامات يمني سلاح هاي قاچاقي ترکيه را کشف مي کنند. 

محمد محسن گزارشگر اين شبکه در اين باره گفت: يک مقام امنيتي يمني اعلام کرد نيروهاي اين کشور در شش ماه اخير ده محموله از سلاح هاي قاچاق شده ترکيه به يمن را کشف کردند که ممکن است هدف از قاچاق اين سلاح ها به يمن ارسال آنها به سودان يا مصر از طريق يمن باشد. 

در ادامه گزارش آمده است: آخرين محموله سلاح که در سواحل يمن کشف و ضبط شده نزديک سواحل يکي از شهرهاي يمن بوده که شامل بيست و هشت هزار قبضه سلاح کمري مجهز به صداخفه کن و يک تن مواد منفجره مورد استفاده در ساخت بمب مي شود. نکته قابل توجه در اين خصوص همزماني کشف اين محموله با اعلام نتايج تحقيقات وزارت بازرگاني و گمرک ترکيه درباره تسليحاتي است که قبلا  به يمن قاچاق شده بود. نتايج اين تحقيقات نشان مي دهد شرکت هايي که در قاچاق اين تسليحات دست داشته اند، تسليحات قاچاق را در کانتينرهاي حمل بيسکوئيت قرار داده بودند. مقامات ترکيه اعلام کردند شرکت هايي که قصد فريب گمرک را داشته اند مجازات مي کنند. 

در ادامه گزارش آمده است: برخي روزنامه هاي سعودي و يمني اعلام کردند سواحل شهرهاي يمن از جمله عدن به عنوان گذرگاهي براي تخليه تسليحات و قاچاق مجدد آنها به کشورهاي ديگر مورد استفاده قرار مي گيرد. اين در حاليست که برخي از محموله هاي سلاح هاي ترکيه براي توزيع در داخل يمن تخليه مي شوند و در اختيار تجار سلاح در يمن قرار مي گيرند. 


برچسب ها: ترکیه ، یمن ، سلاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار