در ماه مبارک رمضان برخي از افارد به دليل تغيير ساعات خواب دچار اختلالات خواب مي‌شوند.

پريسا عديمي فلوشيپ خواب در گفتگو با خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران گفت:‌خواب مناسب شبانه مي‌تواند تاثير بسزايي در تقويت حافظه و زندگي سالم داشته باشد.

وي ادامه داد: اختلالات خواب به دو دسته تقسي ممي‌شوند، بي خوابي و پرخوابي که در اين ميان بي‌×وابي شايع‌ترين علت مراجعه افراد به پزشک است.

عديمي تصريح کرد:‌ افرادي که در معرض بيماري‌هاي متابوليک داخلي مانند ديابت،‌اختلالات روانپزشکي يا داراي کار شبانه مي‌باشند بيشتر در معرض اختلالات خواب و يا بي‌خوابي مي‌شوند.

وي افزود: استفاده طولاني مدت از بازي‌هاي رايانه‌اي و تماشاي تلويزيون مي‌تواند بهداشت خواب را به خطر انداخته و موجب اختلالات خواب شود و اگر فردي در طول شب نتواند از خواب لازم بهره‌مند شود  نمي‌تواند در روز جبران خواب از دست رفته را نمايد.

عديمي خاطرنشان کرد:‌ در ماه مبارک رمضان برخي از افراد به دليل تغيير ساعت خواب دچار اختلالات خواب مي‌شود معمولا بعد از پايان اين ماه اين عارضه در آنها برطرف مي‌شود و بهتر است در هنگام سحر از مصرف غذاهاي پرحجم جلوگيري نمايند.

وي متذکر شد: خواب مناسب مي‌تواند تاثير بسزايي در روند زندگي داشته باشد بنابراين توجه به وضعيت بهداشت،‌طول مدت و شرايط خواب حائز اهميت است.

برچسب ها: خواب ، اختلال ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار