اماکن تاریخی فرهنگی فارس به سیستم نظارت تصویری دوربین مداربسته مجهز می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: با این اقدام که در سه فاز اجرا می شود تصاویرمجموعه ها بصورت آنلاین از نمای اماکن تاریخی در مرکز اتاق کنترل شیراز گرفته می شود.

تاج بخش بیان کرد: در فاز اول بمنظور افزایش ضریب امنیتی حفاظتی و امکان دید محیطی در محل سایت های تاریخی در اماکن نفش رستم ، شهر استخر و نقش رجب سیستم نظارت تصویری استاندارد ، با کیفیت مطلوب در محل نصب و راه اندازی شد.

وی افزود: در فاز دوم تصاویر تهیه شده در اماکن تاریخی فوق به مرکز اتاق کنترل مجموعه جهانی تخت جمشید انتقال داده شد که با اجرای این طرح و داشتن مجموع تصاویر امکان دیدن آنلاین سایت های مذکور از محل تخت جمشید بوجود آمد.

وی گفت: در فاز نهایی با همکاری سازمان مخابرات فارس کلیه تصاویر اخذ شده در اماکن تاریخی استان به محل مرکز مانیتورینگ شیراز بمنظور کنترل و نظارت هماهنگی بیشتر در سایت های استان در دست اقدام می باشد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس با بیان اینکه حفاظت ا لکترونیکی از بناهای تاریخی در کنار وجود نیروهای حفاظتی ضریب امنیتی سایت های تاریخی را افزایش می دهد گفت: در آینده تمامی سایت های مهم تاریخی از این امکان بهره مند خواهند شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.