رژيم صهيونيستي از هنگام اشغال بلنديهاي جولان سوريه در سال 1967ميلادي حدود 500 هزار نفر از ساکنان جولان را آواره و زمينهاي کساني را که آواره کرده مصادره و به صهيونيستهاي شهرک نشين داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه ،‌ فيصل حموي نماينده دائم سوريه در سازمان ملل متحد در ژنو در بيانيه اي در شوراي اقتصادي و اجتماعي وابسته به سازمان ملل که در ژنو در خصوص پيامدهاي اقتصادي و اجتماعي اشغالگري رژيم صهيونيستي بر ملتهاي فلسطين از جمله شرق قدس و ساکنان عرب جولان 
اشغالي سوريه تشکيل شده است افزود :‌ اسرائيل به سوريه ايي که در بخش اشغالي جولان مانده‌اند به اجبار هويت اسرائيلي داده است.
وي تصريح کرد : شماري از اسيران سوري همچنان از 28سال پيش در زندانهاي اسرائيل در حبس هستند و در شرايط غير انساني به سر مي برند  و شماري از آنها در زندانها جان باخته‌اند و اسرائيلي‌ها اجازه آزادي اين عده از سوريها را نمي دهند و به خانواده هايشان نيز اجازه ملاقات  نمي دهند.
حموي گفت: برخي از کشورها از دو سال پيش به منحرف کردن تعدادي از نهادها و سازمانهاي سازمان ملل متحد از مقاصد عالي اين سازمانها اقدام کرده اند و به صورت بي سابقه‌اي در تاريخ سازمان ملل ،‌بخش زيادي از نشستها و جلسات و تصميمات خود را عليه سوريه اختصاص  داده اند تا دستورات برخي کشورهاي شرکت کننده در ريختن خون ملت سوريه را اجرا کنند.
حموي هشدار داد ادامه اين سکوت شرم آور در قبال اقدامات اسرائيل و بي‌اعتنايي به قضاياي مهم ديگر باعث مي شود اين نهادها و سازمانها نقش اساسي خود را در حفظ امنيت و ثبات بين المللي از دست بدهند.
حموي گفت : اگر شوراي اقتصادي و اجتماعي به تحرک جدي اقدام و فراتر از محکوميت صوري عمل کند تا به موارد نقضي که رژيم اشغالگر اسرائيل مرتکب مي شود پايان داده شود.
وي افزود : در آن صورت اين شورا صداقت خود را نشان خواهد داد تا اوضاع اقتصادي و اجتماعي ساکنان عرب تحت اشغال اسرائيل بهبود يابد.









برچسب ها: بین الملل ، سوریه ، جولان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار