درگیریهای شدید در استان "حسکه" بین جنگجویان کرد و اعضای جبهه النصره و همچنین در استان "حمص" بین نیروهای ارتش سوریه و گروههای مسلح ادامه دارد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی المنار ؛ بیست و نه نفر به علت درگیریهای دو روز گذشته جنگجویان کرد و عناصر گروه تروریستی النصره در استان حسکه واقع در شمال شرقی سوریه کشته شدند .

 درگیریهای شدید بین جنگجویان کرد و عناصر جبهه النصره در برخی مناطق حسکه در شمال شرقی سوریه ادامه دارد که طی آن دهها نفر از دو طرف کشته و زخمی شدند .

چند ساعت پس از آنکه افراد مسلح النصره از شهر مرزی رأس العین با ترکیه بیرون رانده شدند این شهر را با موشکهای دست ساز هدف قرار دادند و به موانع امنیتی افراد مسلح کرد در تل عور و کرعول یورش بردند . به نظر می رسد این حمله برای تلافی تحمل خسارات در رأس العین بود .

اما جنگجویان کرد در حزب اتحاد دموکراتیک به گفته سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه ( مخالف مستقر در لندن ) پس از ورود به روستای قسروک توانستند به مواضع بیشتری متعلق به جبهه النصره مسلط شوند .

این مرکز افزود یگانهای کرد بخشهایی از کنترل منطقه سویدیه را در استان حسکه به دست گرفته اند که چاههای نفت دارد .

اما در شهر حمص درگیریهای شدید بین گروههای مسلح و ارتش سوریه ادامه دارد . ارتش کنترل خود را بر تعدادی از مجتمعهای مسکونی در محله باب هود در بخش قدیمی حمص تثبیت و به گروههای مسلح در باب السایح و خالدیه و حمیدیه تلفات سنگینی وارد کرده است .

پیشروی ارتش سوریه در بخش قدیمی حمص باعث شده است افراد مسلح حملاتشان را به اماکن غیر نظامی تشدید کنند و به مرکز رادیو و تلویزیون حمص با خمپاره یورش بردند که شماری از کارمندان آن زخمی شدند .
برچسب ها: حمص ، حسکه ، سوریه ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار