عضو جامعه اسلامی مهندسین گفت: ائتلاف بین احزاب را نمی‌توان حزب فراگیر نامید و بايد نام جبهه را بر آن نهاد و آنچه كه مسلم است اينكه در سيستم سياسي كشور، هيچ‌گاه از ائتلاف ميان احزاب نتايج مثبت نگرفتيم.

احمد نیک‌فر در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره مزاياي تشکیل احزاب فراگیر در کشور اظهار داشت: ضرورت تشکیل حزب فراگیر بر هیچ کسی پوشیده نیست و در شرایط کنونی بیش از پیش این ضرورت احساس می‌شود.

عضو جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به تعطيلي حزب جمهوری اسلامی در کشور  تصريح کرد: در انتخابات مجلس، ریاست‌جمهوری و شوراها در 2 سال اخير ضرورت وجود احزاب فراگير را بعد از تعطيلي حزب جمهوري اسلامي بیش از پیش لمس کردیم چرا که احزاب کوچک موجود در جامعه پاسخگوی نیازهای کشور در حوزه‌های مختلف نیستند.

نیک‌فر با اشاره به موفقیت حزب جمهوری اسلامی در گذشته خاطرنشان کرد: عملکرد این حزب نشان می‌دهد که می‌توانیم شاهد موفقیت‌هاي حزب فراگیر در کشور باشیم.

وی با اشاره به اظهارات برخی افراد مبنی بر تشکیل حزب فراگیر به صورت ائتلاف حزبي گفت: ائتلاف بین احزاب را نمی‌توان حزب فراگیر نامید و بايد نام جبهه را بر آن نهاد چرا که افراد مختلف برسر یک موضوع به صورت مشترک اتفاق نظر دارند.

وی با بیان اینکه هیچگاه از ائتلاف میان احزاب در کشور نتیجه‌ای مثبت نگرفته‌ایم؛ گفت: احزاب موجود در کشور می‌توانند براساس یک مرامنامه واحد به فعالیت‌های حزبی خود ادامه دهند و به عنوان شاخه‌هایی از این حزب قرار گیرند.

عضو جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به وجود مشکلات مالی به عنوان يك مانع در تحقق احزاب فراگیر خاطرنشان کرد: درصورت تشکیل احزاب فراگیر می‌توان مکانیزمی را از طریق قانون، دولت و کمک‌های دولتی به وجود آوریم تا شاهد بروز مشکلات مالی و سهم‌خواهی افراد در اين ميان نباشیم.

نیک‌فر به پي‌گيري‌هاي احزاب منسجم در كشور براي تشكيل حزب فراگير اشاره و تصریح کرد: با مطالعات اوليه و شناسايي موسسان حزبي، توانسته‌ايم لیستي را مشخص کنيم تا با الهام گرفتن از حزب جمهوری اسلامی و احزاب موجود در کشور براساس مرامنامه و اساسنامه واحد بحث تشکیل حزب فراگیر را دنبال کنیم و در صورت نهایی شدن آن ظرف یکی دو ماه آینده بتوانیم مجوزهای لازم را براي آغاز فعاليت رسمي و قانوني اخذ کنیم.

وي افزود: در حال حاضر بسياري از فعالان حزبي، پي‌گيري‌هاي لازم را براي انسجام احزاب به صورت فراگير و نظام پارلمانی در کشور دنبال مي‌کنند.

عضو جامعه مهندسین در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون ضرورت تشکیل حزب فراگیر برای احزاب احساس شده اما اینکه چگونه فعالیت‌ها را کلید بزنیم قطعیتی صورت نگرفته است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: حزب ، فراگیر ، جامعه ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار