عضو حزب موتلفه اسلامي گفت: پذيرش احزاب از سوي جامعه به عنوان مقدمه‌اي براي تشکيل حزب فراگير در کشور به حساب مي‌آيد و ما بايد بتوانيم هزينه‌هاي مالي را به عنوان مشکل کنوني احزاب از طريق تصويب قوانين در مجلس برطرف کنيم و در غيراين صورت نبايد منتظر تشکيل احزاب به صورت فراگير باشيم.

"عبدالرضا مصري" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره تعامل ميان دولت منتخب و احزاب سياسي در کشور اظهار داشت: متاسفانه در شرايط كنوني، فاقد احزاب ضابطه‌مند و چارچوب‌دار در كشور هستيم لذا رئيس‌جمهور براي تعامل و استفاده از ظرفيت احزاب براي پيشبرد برنامه‌ها، با تعدادي تفکر و سليقه در جامعه مواجه مي‌شود.

وي به تشكيل احزاب فراگير در کشور اشاره و تصريح كرد: اگر چنانچه احزاب به صورت ضابطه‌مند در كشور به فعاليت بپردازند و در آستانه انتخابات رياست‌جمهوري كانديدايي مشخص را به جامعه معرفي كنند، رئيس‌جمهور در هنگام مسئوليت 4 ساله خود در چارچوب حزب تعيين شده خود، تعهداتي را در قبال وظايف انجام شده قبول مي‌کند، اما متاسفانه در ايران بعد از برگزاري انتخابات رياست‌جمهوري خرده احزابي تشکيل خواهد شد و عمر آن‌ها در حد 4 الي 8 سال خواهد بود لذا رئيس قوه مجريه پاسخگو نخواهد بود.

مصري اولويت‌هاي تشكيل حزب قانون‌مند در كشور را اينگونه عنوان و خاطرنشان كرد: تشکيلات شهرستاني، استاني، کشوري و هزينه‌هاي مالي از جمله مسائلي است كه بايد مدنظر قرار گيرد اما متاسفانه دولت‌هايي که بر سر کار مي‌آيند در مدت زمان محدودي مي‌توانند هزينه‌هاي احزاب را متحمل شوند كه البته در اين صورت تعامل رئيس‌جمهور با احزاب در ايران راحت‌تر خواهد بود.

عضو حزب موتلفه اسلامي تصريح کرد: تعاريفي که از جريانات مختلف اصلاح‌طلبي، اصولگرايي در کشور مي‌شود، بيشتر شبيه يک تفکر است تا حزب، لذا ما بايد مسير خود را در اين ميان مشخص کنيم که در ابتدا خواستار تشكيل حزبيم و يا احساس به وجود حزب در كشور داريم و در صورت اعتقاد به وجود احزاب در کشور ما بايد بپذيريم که آنها قادرند به عنوان جريانات موثر در کشور به ايفاي نقش بپردازند كه خود اين مسئله نيازمند مقدمات و ملزوماتي خواهد بود.

مصري به مقدمات تشكيل احزاب فراگير در ايران اشاره و تصريح كرد: پذيرش احزاب از سوي جامعه به عنوان مقدمه‌اي براي تشکيل حزب فراگير در کشور به حساب مي‌آيد و ما بايد بتوانيم هزينه‌هاي مالي را به عنوان مشکل کنوني احزاب از طريق تصويب قوانين در مجلس برطرف کنيم و در غيراين صورت نبايد منتظر تشکيل احزاب به صورت فراگير باشيم.

عضو حزب موتلفه اسلامي در پايان خاطر نشان کرد: بعد از شكل‌گيري اين مقدمات، از هواداران احزاب سياسي در كشور مي‌‌توان خواستار حمايت آنان در سطح وسيعي شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دولت ، مصری ، احزاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار