عضو جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي گفت: تشکيل حزب فراگير در قالب ائتلاف احزاب در موقعيت‌هاي مختلف امکان‌پذير است در اين صورت ما مي‌توانيم شاهد يک پديده اثرگذار سياسي در قالب جبهه، حزب و يا ائتلاف در جامعه باشيم.

"فريدالدين حداد عادل" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره تشکيل حزب فراگير در کشور اظهار داشت: براي تشکيل احزاب فراگير در کشور بايد با توجه به دو مسئله، مثبت و امكان‌پذير بودن اين پديده در حيطه سياسي کشور عمل كنيم.

وي ادامه داد: زماني که صحبت از حزب فراگير در کشور مي‌شود اين مسئله به ذهن خطور مي‌کند که مابقي احزاب نبايد به فعاليت بپردازند.

حداد عادل با تاكيد بر اينكه تشکيل حزب فراگير به معناي حاکميت يک جمع محدود در قالب يک حزب بزرگتر امري مثبت تلقي نمي‌شود، گفت: زماني که ما نمي‌‌توانيم حزب غير فراگير را در کشور به راحتي اداره کنيم چگونه مي‌خواهيم چنين حزبي با گستره ملي و بزرگتر تشکيل دهيم.

عضو جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي با بيان اينکه هماهنگي ميان اعضا و کادرهاي احزاب مختلف از جمله مزاياي حزب فراگير از ديد مدافعان تشکيل اين احزاب است، خاطر نشان کرد: بايد اين مسئله را در کنار اين مزيت مورد توجه قرار داد که علاوه بر هماهنگي ميان اعضا ممکن است اين امر موجب رانده شدن بازيگران سياسي از عرصه انتخابات و مشارکت سياسي در كشور شود لذا بايد از حزب فراگير  تعريفي به يک حزب بزرگ‌تر داشته باشيم.

 

وي بيان داشت: تشکيل حزب فراگير در قالب ائتلاف احزاب در موقعيت‌هاي مختلف امکان‌پذير است، در اين صورت ما مي‌توانيم شاهد يک پديده اثرگذار سياسي در قالب جبهه، حزب و يا ائتلاف در جامعه باشيم.

عضو جمعيت رهپويان در پايان خاطرنشان کرد: در صورت تشکيل احزاب فراگير در قالب ائتلاف ضمن آنکه احزاب هويت مستقيم خود را حفظ مي‌کنند، مي‌توانند در سطح وسيع‌تري به فعاليت بپردازند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: حزب ، فراگیر ، مزایا ، ائتلاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار