عضو جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با بيان اينکه تحقق تشکيل احزاب فراگير در کشور امکان‌پذير است، گفت: عملياتي شدن احزاب به شکل فراگير در کشور از تک حزبي بودن در کشور جلوگيري مي‌کند و در اين شرايط، ايده خوبي براي تمام احزاب به حساب مي‌آيد.

"رضا روستاآزاد" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره مزاياي تشکيل حزب فراگير در کشور اظهار داشت:  عملياتي شدن احزاب به شکل فراگير در کشور از تک حزبي بودن در کشور جلوگيري مي‌کند و در اين شرايط، ايده خوبي براي تمامي احزاب به حساب مي‌آيد.

وي با اشاره به فرآيند مردم‌سالاري ديني در کشور گفت: با پيشرفت اين فرآيند در کشور، ملت بيش از پيش وجود آراي متفاوت در کشور را لمس مي‌کنند لذا يک تفکر حاکم در  کشوري همچون ايران نمي‌تواند حاکم باشد، بلکه بايستي نوعي ائتلاف و اتحاد صورت گيرد تا ثبات و پايداري سياسي نسبي در کشور اتفاق بيفتد چراکه مردم از اين طريق مي‌توانند با وجود تفاوت در ديدگاه‌ها در کنار يکديگر به بهترين شکل زندگي کنند.

روستاآزاد به نحوه مديريت کشورها اشاره و تصريح کرد: انجام و اداره فعاليت‌هاي سياسي از سوي افراد مبتدي براي پيشبرد آرمان‌هاي اصلي‌ کشور و نظام امکان‌پذير نيست بلکه بايد احزاب به شکلي منسجم و منظم مسائل مربوط به مملکت را رصد و عملکرد مجموعه حاکم را نقد کنند و لازمه اداره يک کشور اين نيست که الزاما يک مجموعه خاص در آن حکومت کنند و به صورت غيرحرفه‌اي و آماتوري در مسائل مختلف ورود پيدا کنند.

 عضو جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي به معيارهاي موثر در تشکيل احزاب فراگير اشاره و تاکيد کرد: به نظر مي‌آيد که حزبي شدن کشور به تدريج در حال رخ دادن است و بايد معيارهاي مختلفي از جمله وجود متخصصين در حوزه‌هاي مختلف براي پيشبرد اهداف کلان مديريت کشور و حرکت از فرآيند موجود به فرآيند مطلوب با وجود تفاوت‌هاي موجود در مسير اشاره و توجه داشت.

وي با بيان اينکه امکان تشکيل احزاب به صورت فراگير در کشور ميسر است؛ گفت: اگر چه براي رسيدن به اهداف کلان در تاسيس احزاب فراگير، حوزه راهبردي و يا شيوه رسيدن به اهداف راهبردي با يکديگر متفاوت است اما بهتر است که در اين ميان چتري تشکيل شود که احزاب با يکديگر با وجود اختلاف نظرهاي متفاوت با وحدت کامل در کنار يکديگر عمل کنند.

عضو جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در پايان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون سه جريان سياسي- اجتماعي در کشور تحت عنوان اصولگرايي، اصلاح‌طلبي و اعتدالگرايي در کشور وجود دارد که بيشتر شبيه جبهه هستند تا حزب و ما بايد بتوانيم با آسيب‌شناسي لازم در اين زمينه مشکلات موجود را برطرف کرده تا به اهداف اصلي خود در نظام و انقلاب اسلامي دست يابيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: حزب ، فراگیر ، نظام ، مثبت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار