حجت‌الاسلام واعظی با بیان اینکه دعا در ماه رمضان مستجاب است تأکید کرد: مومنان روزه‌دار توجه کنند که دهه آخر این ماه از نظر باطن بسیار متفاوت با دهه اول و دوم آن است از این رو تلاش کنند فضیلت‌ها و کرامات این دهه را از دست ندهند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، حجت الاسلام محمدتقی واعظی در گفتگو با  تهران پرس، درباره فضیلت های ماه مبارک رمضان از منظر قرآن کریم اظهار داشت: در قرآن قبل از فریضه صیام در ماه مبارک رمضان، نزول قران تأکید شده و از این روست که ماه مبارک رمضان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری بر همین اساس تصریح کرد: در فضیلت این ماه مبارک همین بس که ظرفیت این را داشته که بتواند قرآن در آن نازل شود، قرآن یکی از بزرگ ترین حقیقت هایی است که بشر به خود دیده که مثال آن در گذشته نبوده و در آینده هم نخواهد آمد.

وی افزود: خداوند سبحان ماه مبارک رمضان را با نزول قرآن معرفی کرده است، ماه شریفی که نمونه ای از بهشت است، ماهی که خوابیدن در آن عبادت و نفس کشیدن در آن تسبیح است از این رو این ماه با ملکوت و بهشت اعلی سنخیت دارد.

حجت الاسلام واعظی با بیان اینکه دعا در این ماه مستجاب است تأکید کرد: مومنان روزه دار توجه کنند که دهه آخر این ماه از نظر باطن بسیار متفاوت با دهه اول و دوم آن است از این رو تلاش کنند فضیلت ها و کرامات این دهه را از دست ندهند.

نماینده ولی فقیه در زنجان در پایان به آثار مثبت و برکات روزه داری در این ماه اشاره و خاطرنشان کرد: آثار روزه داری به وضوح در جامعه مشهود است که از مصادیق آن کاهش جرایم، نیت خیر مردم نسبت به یکدیگر، صمیمیت بیشتر مردم، نزدیکی سفره های طعام و اخلاق نیکوست که باید از خدای متعال بخواهیم توفیق دهد تا این روح معنوی در ماه های دیگر نیز حفظ شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.