در آیین نامه بنیاد ملی نخبگان افتخار آفرینان روبوکاپ جایی در اساسنامه ندارند و از مسئولین بنیاد خواهشمندیم که زمینه حضور افتخار آفرینان را به عنوان نخبه فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ مرتضی موسي خانی که در مراسم تجلیل از افتخار آفرینان جام جهانی هلند در نشست خبری روزنامه فرهیختگان سخن می گفت افزود: در سال گذشته کمیته ای از طرف بنیاد برای حمایت از تیم صورت گرفت اما حدود 3 ماه است که خبری از آنها نشده است و آیین نامه ای برای مسابقات از طرف بنیاد ملی نخبگان قزوین تدارک دیده نشده و پیگیری کند پیش می رود. 
 
رئیس کمیته روبوکاپ گفت: صنعت روباتیک در بخش نرم افزار و سخت افزار می تواند جایگزین خوبی برای صنعت نفت در آینده شود. 
 
موسي خانی ادامه داد: یکی از اهداف تاسیس هايتك کمپ ها با محوریت هوش مصنوعی است. 
 
وی اضافه کرد: مسئولین بر این نکته تمرکز داشته باشند که صادرات نرم افزار می تواند توسط شرکت های دانش بنیان صورت گیرد که مشابه آن در دنیا می توان به جورجین تک آمریکا و اشتوتگارت آلمان اشاره کرد. 
 
رئیس دانشگاه آزاد قزوین ابزار داشت: در جام جهانی روبوکاپ هلند که حضور داشتیم ملکه هلند و تایلند در مسابقات حضور داشتند و حتی ملکه تایلند برای اعضای تیم کمک هزینه تحقیقاتی پاداش در نظر گرفت و آنها با تمامی امدادگر به کشورهای دیگر صادر کردند. 

موسی خانی اظهار داشت: نخبه علمی کسی است که شبانه روزی برای تیم تلاش می کند تمرکز می کند و شایسته حمایت است و از وزارت علوم خواهشمندیم در ساخت نمونه های آزمایشگاهی بسترها را فراهم کند که در این صورت به جای تعداد کم می توان 30 الی 40 کاپ کسب کرد. 

رئیس کمیته روبوکاپ تصریح کرد: هر چیزی که فراوانی پیدا کند از ارزشش کاسته می شود جر علم افتخار آفرینان روبوکاپ می توانند الگوی مردم باشند همچنین جایگاه ویژه نخبگان حمایت از آنها است که منجر به باز تولید نخبگان علمی می شود و تیم باید هواپیمای اختصاصی داشته باشد. 

وی یادآور شد: کشور ثروتمندی مثل ایران که به نام اسلام است جای سوال دارد که تیم ها برای اعزام به مسابقات جهانی روبوکاپ با مشکل مالی مواجه شوند. 

موسی خانی خاطرنشان کرد: جشنواره جوان خوارزمی از سطح بالایی نسبت به مسابقات ایران
اوپن برخوردار است اما این دلیل نمی شود که زحمات دانشجویان روبوکاپ دانشگاه آزاد قزوین را نادیده بگیریم همچنین در چند سال گذشته تعداد زیادی از دانشجویان برای ادامه تحصیل با کمک هزینه هفتصد هزار دلار به خارج از کشور می روند که یکی از این دلیل ها عدم حمایت از تیم است./ح

برچسب ها: نخبه ، روبوکاپ ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار