آمار دقیق نخبگان کشور به طور دقیق در سامانه ثریا ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛  سهراب پور، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در نشست ارائه خدمات و اقدامات بنیاد ملی نخبگان گفت: تشکیل بنیاد ملی نخبگان از ابتکارات رهبر است که از سال 1384 تشکیل شد و با اینکه بنیاد در دو سال اول فاقد سند راهبردی و فاقد اطلاعات و پایگاه اطلاعات بوده است.

 وی عنوان کرد: با تلاش و توان اساتید کشور این سند راهبردی طی یک سال ابلاغ و آماده شد که همین مدت کوتاه از همان ابتدا پیشرفتی چشمگیر بوده است.

 وی در خصوص آمار دقیق نخبگان کشور گفت: تا قبل از به وجود آمدن بنیاد ملی نخبگان آمار دقیقی از نخبگان نداشته ایم ولی به لطف خدا در حال حاضر علاوه بر آمار دقیق علمی آنها محل سکونت و زندگی کردن آنها در داخل و خارج توسط اداره گذرنامه هم ميسر شده است .

وی افزود: آمار دقیق نخبگان به صورت دقیق و مفید، حتی خروج نخبگان از کشور در سامانه ثریا مشخص است.

سهراب پور ادامه داد: طرح شهاب  که فعالیت خود را از 7 استان کشور آغاز کرده امسال به 31 استان به شناسایی دانش آموزان در این مناطق خواهد رسید.

 قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: طرح شهاب، طرحی است که سال های گذشته راه اندازی شده و از مهمترین طرح های بنیان گذاری شده در بنیاد ملی نخبگان به شمار می رود.

 وی عنوان کرد: در طرح شهاب دانش آموزان از همان ورود به مدرسه و دوره دبستانی، استدلال  یابی می شوند که تا به الان از هفت استان کشور شروع شده است.

 وی تصریح کرد: حدود 39 هزار نفر از دانش آموزان شناسایی و انتخاب شده اند و مسئولین تعلیم و تربیت بر این باورند که دانش اموزان نخبه نباید از سایر دانش آموزان جدا شوند و با در اختیار گذاشتن امکاناتی در روزهای تعطیل بتوانیم آنها را به درجات بالا برسانیم.

 وی خاطر نشان کرد: این طرح وظیفه آموزش و پرورش را سنگین تر کرده که امسال درصدد هستیم 31 استان کشور را مورد بررسی قرار و در طرح شهاب بگنجانیم .

 وی با اشاره به اینکه تلاش شدید و جهاد گونه جامعه نخبگان گفت: بنیاد ملی نخبگان، نخبه ای همچون دکتر سلطان خواه دارد که نتیجه ای جز پیشرفت در این حیطه نبوده است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار