کاترین اشتون مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز از تحولات اخیر مصر به شدت ابراز نگرانی کرد و آشتی ملی با هدف برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه را خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه ؛اشتون تصریح کرد :اتحادیه اروپا به شدت نگران تحولات اخیر مصر است.

مقامات نظامی باید اقتدار مبتنی بر قانون اساسی قدرت غیر نظامی داخلی را به عنوان اصل حکومت دموکراتیک بپذیرند و به آن احترام بگذارند.


وی افزود:اتحادیه اروپا گفتگوی واقعی و مشارکت تمام گروه های سیاسی معتقد به اصول دموکراتیک را خواستار است. این مردم مصر هستند که باید در مورد آینده خود از جمله دورنمای انتخابات آزاد و دموکراتیک با شرکت تمام گروه ها تصمیم گیری کنند. آشتی ملی برای رسیدن به این اهداف در آینده بسیار اهمیت دارد.
 
اشتون در این بیانیه خاطر نشان کرد :به همین دلیل اتحادیه اروپا احترام کامل به حکومت قانون، حقوق بشر و حقوق اساسی به ویژه حق تجمع و آزادی بیان ،‌اندیشه و عقیده را خواستار است. تمام رسانه ها باید آزادانه فعالیت کنند و خبرنگاران نباید به دلیل عمل به وظایف خود مجازات شوند.

دولت موقت باید تمام تلاش خود را برای دوری از بازداشت های سیاسی و انواع دیگر اذیت و آزار به کار گیرد. تمام زندانیان سیاسی باید آزد شوند و به راهپیمایی های صلح طلبانه باید مجوز داده شده و امنیت آن تامین شود. همچنین خشونت های جنسی نیز باید خاتمه یابد.

این بیانیه در پایان می افزاید:اتحادیه اروپا به نظارت دقیق بر اوضاع بر اساس این اصول ادامه می دهد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در بیانیه خود از خشونت های اخیر مصر ابراز تاسف و با خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد. وی همچنین تحقیق مستقل ، دقیق و سریع را در این مورد خواستار شد.
برچسب ها: اشتون ، مصر ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار