معترضان مصری تصاویر باراک اوباما و هیلاری کلینتون را زیر پا گذاشتند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیاالیوم، اوضاع در مصر با وجود آغاز ماه رمضان همچنان ناآرام و نامشخص است. این در حالی است که اعتراضات خیابانی طرفدران محمد مرسی ادامه دارد و گاه آنان با مخالفان وی درگیر می شوند.

طرفداران مرسی در قاهره در اطراف مسجد رابعه عدویه گرد آمده اند و با سر دادن شعارهایی خواستار بازگشت وی به قدرت اند. در همین حال معترضان مصری تصاویر باراک اوباما رئیس جمهور و هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه پیشین آمریکا را زیر پا گذاشتند.

حامیان گروه اخوان المسلمین و محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر، و مخالفان گروه اخوان المسلمین و مرسی بر ضرورت جلوگیری از دخالت های آمریکا در کشورشان تاکید می کنند.

مخالفان و موافقان در مصر در مناطق مختلف قاهره پارچه نوشته هایی نصب کرده اند که در آنها تاکید کرده اند باراک اوباما تروریستی است که در کشورهای عربی و جهان دخالت می کند.
 
یکی از شهروندان مصری درباره دخالت های دولت آمریکا در کشورش گفت: مردم مصر نیازی به کمک های باراک اوباما و کنگره ندارند. مصر دارای عوامل و عناصر قدرت زیادی مانند منابع زیرزمینی و منابع انسانی است و نیازی به آمریکا ندارند.

مصری ها همچنین با نوشتن پارچه نوشته های تاکید کرده اند که مردم مصر خواهان کمک مالی از آمریکای ملعون نیستند.

در میان اعتراضات مردمی، مشکلات معیشتی در مصر بسیار است. از جمله این مشکلات کمبود سوخت و قطع پی در پی جریان برق در شهرها است.

این در حالی است که اختلافات سیاسی در مصر همچنان ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار