بهره‌برداري از ارتباطات و فناوري اطلاعات در حوزه‌هاي تجارت، صادرات، آموزش و پرورش، گمرك، قوه‌ قضايه و ساير بخش‌هاي موجود موجب مي‌شود فعاليت در اين حوزه‌ها مقرون به صرفه باشد.

محمد سليماني، رئيس كميته فناوري‌هاي نوين و هوا فضا مجلس با اشاره به اينكه دولت جديد بايد تمامي سازمان‌ها را مكلف به استفاده از ابزار فناوري اطلاعات كند به خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران گفت: بايد اقتصاد را شفاف كرده و راه را براي توليد‌كنندگان ثروت باز كنيم تا با استفاده از ابزارهايي اين صنعت نوپا بازدهي خوبي در اقتصاد داشته باشيم.

وي با اشاره به فعاليت‌‌هاي كاربران در فضاي مجازي از جمله وبلاگ نويسي و وجود سايت‌هاي خبري اظهار داشت: سالانه بيش از يك ميليون رسانه توسط دانشجويان توليد مي‌شود كه فايل‌ها به صورت الكترونيكي به اساتيد دانشگاه‌ها ارسال مي‌شود اما هيچ مرجعي به جمع‌آوري اين محتوا‌هاي علمي و در دسترس قراردادن آن به پژوهشگران بعدي نپرداخته است.

وي با تاكيد بر اينكه توليد محتوا در كشور صورت مي‌گيرد اما جمع‌آوري نمي شود اذعان داشت: تسلط كامل در خصوص نظارت و بازرسي در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات در دولت جديد مي‌تواند بسياري از وزارتخانه ها را مكلف به درآمدزايي از طريق ابزارهاي فناوري اطلاعات كند./ح

برچسب ها: اقتصاد ، اینترنت ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.