گزارش‌های قاچاق انسان و برده‌داری در استرالیا طی سال گذشته، ۱۲ درصد افزایش یافته است.

استرالیا مانند دیگر کشور‌های غربی طی سال‌های گذشته شاهد افزایش موارد قاچاق انسان و برده‌داری بوده است. پلیس فدرال استرالیا، می‌گوید که گزارش‌ها در بالاترین سطح خود قرار دارند و در سال مالی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴، ۳۸۲ گزارش از جرایم برده‌داری مدرن و قاچاق انسان دریافت شده، در حالی که این آمار در سال مالی قبلی ۳۴۰ گزارش بوده است.

از مجموع ۳۸۲ گزارش، ۱۰۹ مورد مربوط به قاچاق انسان، ۹۱ مورد مربوط به ازدواج اجباری، ۶۹ مورد مربوط به کار اجباری، ۵۹ مورد مربوط به بهره‌کشی جنسی و ۲۱ مورد مربوط به برده‌داری خانگی بوده است.

همچنین ۱۶ گزارش از استخدام افراد با استفاده از فریب، ۱۰ گزارش از به‌کار گرفتن اجباری افراد به دلیل بدهی، ۴ گزارش از برده‌داری و یک گزارش از قاچاق اعضای بدن وجود داشته است.

هلن اشنایدر، مدیر بخش استثمار انسانی پلیس فدرال استرالیا، گفت که این آمار فراتر از اعداد و ارقام بوده و بیانگر رنج زندگی برای افراد بی‌گناه در جامعه است.

پلیس فدرال استرالیا به تازگی یک گروه جنایی را تعطیل کرد که گفته می‌شود اتباع خارجی را از اندونزی (از جمله یک نوجوان) به استرالیا آورده بود تا برای بهره‌کشی جنسی مورد سوءاستفاده قرار بگیرند. یک مرد در سیدنی به قاچاق یک نوجوان ۱۷ ساله از اندونزی برای بهره‌کشی جنسی متهم شد.

پلیس فدرال استرالیا، گفت که این مرد ۴۳ ساله رئیس یک گروه تبهکار سازمان‌یافته است که با یک استخدام‌کننده مستقر در اندونزی برای یافتن قربانیان و فرستادن آنها به استرالیا همکاری می‌کرد.

دولت استرالیا همواره از این موضوع به‌عنوان بهانه‌ای برای تشدید سیاست‌های ضد مهاجرتی استفاده کرده است؛ دولت استرالیا در سال گذشته در واکنش به گزارش‌ها درباره قاچاق و برده‌داری در این کشور، علام کرده بود که دستگاه کنترل مهاجرت این کشور از کار افتاده است.

وزیر کشور استرالیا مدعی شده بود که نقص در سیستم مهاجرت، از جمله کمبود کارکنان، به باند‌های جنایتکار بین‌المللی اجازه داده که قربانیان قاچاق را با درخواست‌های جعلی پناهندگی یا ویزای توریستی که باید از سوی دولت بررسی و نظارت شود، به استرالیا منتقل کنند. این گروه‌های تبهکار سپس قربانیان را به فحشا در استرالیا وادار می‌کنند.

سازمان بین‌المللی کار و فعالان حقوق بشر تخمین زده‌اند که دست‌کم ۱۵ هزار نفر در استرالیا در شرایط برده‌داری نگهداری می‌شوند.

پایگاه کانورسیشن، می‌گوید که گزارش موسسه جرم‌شناسی استرالیا تخمین می‌زند که از هر ۵ قربانی فقط یک نفر شناسایی می‌شود. این بدان معناست که مواردی که می‌بینیم احتمالا بخش کوچکی از مقیاس قاچاق و برده‌داری در استرالیا است.

افراد آسیب‌پذیر با هر پیشینه یا موقعیتی ممکن است به‌طرز ظالمانه‌ای مورد بهره‌برداری و سوءاستفاده قرار گیرند. برخی از گروه‌ها، مانند کارگران مهاجر یا جوانان و زنان، آسیب‌پذیرتر از سایرین هستند. 

قاچاق انسان در اروپا
البته قاچاق انسان تنها مختص استرالیا نبوده و این پدید در کشور‌های اروپایی رواج دارد. 

قاچاق انسان برای استثمار جنسی رایج‌ترین شکل گزارش شده قاچاق انسان در اتحادیه اروپا است. این نوعی خشونت مبتنی بر جنسیت است که به طور نامتناسبی بر زنان تاثیر می‌گذارد. 

۹۵ درصد از قربانیان ثبت شده قاچاق برای استثمار جنسی در اتحادیه اروپا زن یا دختر هستند. قاچاق زنان و دختران همچنان شکل ساختاری خشونت علیه زنان است که در اروپا رایج است. 

قاچاق انسان در آمریکا
در حالی که گفته می‌شود که سالانه ۱۷ هزار نفر در آمریکا قاچاق می‌شوند، بررسی دقیق آمار‌ها این رقم را بین ۲۴۰ هزار تا ۳۲۵ هزار نفر نشان می‌دهند.

در واقع صنعت قاچاق انسان در آمریکا اکنون یک صنعت نیمه رسمی بوده که اپیدمی قاچاق جنسی به‌ویژه قاچاق جنسی کودکان را در این کشور رقم زده است.

در حالی که تصور‌ها بر این است که این جنایت در این کشور مدعی حقوق بشر به سرعت قابل کشف، محاکمه و ریهشه‌کن‌سازی بوده، اما آنچه در واقعیت رخ می‌دهد، کاملا متفاوت است.

منبع: میزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۱:۴۵ ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
برده دار شگرد سیاستمداران اروپا و آمریکا بوده هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
اسنرالیا کانادا انگلستان آلمان فرانسه وآمریکا و اینالیا و رژیم کثیف اسراییل در راس همه کارهای کثیف ضد بشر هستند و مانند فرعون جز بهره کشی از انسانهای مظلوم کار دیگری بلد نیستند.
Germany
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
نتیجه سیاست آمریکا که تشویق به زاد و ولد زیاد برای تامین کارگره نتیجه اش بهتر از این نمیشه و شرش برگشته به خودشون