پژوهشگر حوزه مهدویت گفت: زمانی زندگی ما رنگ و بوی امام زمانی می‌گیرد که کار‌های ما باعث جلب محبت حضرت ولی‌عصر (عج) شود.

حجت‌الاسلام حسن محمودی  گفت: امام زمان فرمود هر یک از شما باید کار‌هایی انجام دهد که او را به محبت ما نزدیک کند و دست به کار‌هایی نزند که او را از محبت ما دور کند.

وی افزود: محبت امام آثار بسیاری دارد که امام زمان به ما امر می‌کند که به دنبال کار‌هایی باشید که شما را به محبت من برساند.

نویسنده کتاب حضور در ظهور با بیان داستانی گفت: شخصی که عاشق پیامبر بود، هر روز نگاهی به پیامبر در مسجد می‌انداخت و می‌رفت به دنبال کار خود. یک روز صبح که خواست پیامبر را ببیند، متوجه شد که اطراف آن حضرت شلوغ است و نمی‌تواند رسول خدا را از بیرون مسجد زیارت کند؛ لذا سرش را کمی بالا گرفت تا پیامبر را ببیند که در این لحظه حضرت محمد متوجه این فرد شده و نیم خیز شدند تا دوست خود را ببینند. یعنی این عشق و دوستی دوطرفه بود.

محمودی افزود: این شخص روزی دیگر نگاهی به پیامبر کردند و رفتند و رسول خدا نیز لبخندی نثارش کردند. هنوز لحظاتی نگذشته بود که این فرد دوباره برگشت و نگاهی به حضرت کردند. هنگامی که خواست برود، پیامبر اشاره کردند که جلو بیاید. وقتی آن شخص در محضر پیامبر حاضر شد، رسول خدا پرسید امروز چرا دوبار نگاه کردی؟ گفت امروز پس از نگاه اول احساس کردم نمی‌توانم از شما دل بکنم و دلم پیش شماست. به همین دلیل دوباره برگشتم و فرصت را غنیمت شمردم تا دوباره به مشاهده شما بپردازم.

نویسنده کتاب آماده باش ادامه داد: پیامبر بسیار خوشحال شدند و برای او دعا کردند. چند روزی گذشت و خبری از آن شخص نشد. روز سوم پیامبر سراغ او را گرفتند. خبر آوردند که این شخص یک روغن فروش در بازار بوده و از دنیا رفته است. رسول خدا ناراحت شدند و از خدا برای او آمرزش خواستند و فرمود خدا به خاطر عشقی که به من داشت، تمام گناهانش را بخشید.

وی اضافه کرد: این داستان یکی از آثار محبت ما به امام را بیان می‌کند و به همین دلیل امام زمان (عج) اصرار دارند که به دنبال کار‌هایی باشید که شما را به محبت ما برساند که اگر به این محبت رسیدید، زندگی شما رنگ و بوی دیگری می‌گیرد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.