یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: ملت ایران به دلیل اطاعت از خداوند، ارتباط با اهل بیت (ع) و پیروی از ولایت فقیه کشوری با ثبات دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صمدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به خوشحالی حضرت محمد (ص) هنگامی که خبر حلول ماه رمضان را می‌شنیدند، اظهار کرد: آن حضرت ماه شعبان را نیز در استقبال از رمضان روزه می‌گرفتند و در این ماه دعای بسیار می‌کردند.

وی با تاکید بر انجام اعمال عبادی و دعا در ماه رمضان افزود: با این حال دعا و نیایش نباید محدود به رمضان باشد بلکه مومنان باید در همه روزها و ماه‌ها خداوند را یاد کنند و برای خیر و سعادت خویش واجبات و مستحبات را انجام دهند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه بر اساس روایات مسلمانان می‌توانند برای بهره‌مندی از فضائل ماه شعبان چند روز باقی مانده تا رمضان را هم روزه بگیرند و به دعا بپردازند، خاطرنشان کرد: حقیقت این است که امنیت، سلامت و عدم گرفتار شدن به بسیاری از مشکلات در گرو دعا و ارتباط با خداست.

وی ادامه داد: امروز هیچ کجای دنیا دارای ثبات و آرامش نیست؛ وضعیت همسایگان ایران مانند عراق، افغانستان و پاکستان و بدتر از آنها سوریه و مصر نشان‌دهنده این نابسامانی‌هاست اما وجود ارتباط با خدا و اهل بیت (ع) و پس از آن رهبری و ولایت فقیه در ایران امنیت و ثبات را برای مردم ما به ارمغان آورده است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در هیچ کجای دنیا دیده نشده است که در یک انتخابات با حضور همه گروه‌ها، چنین حضور گسترده و باشکوهی رقم بخورد و پس از اعلام نتیجه هم رئیس جمهور منتخب به خدمت رهبری و مراجع تقلید برسد و دیگر کاندیداها هم همان روز به او تبریک بگویند./س

برچسب ها: قم ، ولایت ، فقیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.