نيازهاي غذايي از اساسي ترين نياز جهان امروز است و پا خوکفايي در بخش کشاورزي امنيت غذايي و هم شاهد رونق توليدات و صادرات خواهيم بود.

طاهري کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: در تحولات اقتصادي کشورهاي پيشرفته لزوم مراکز رشد به عنوان نهادهاي موثر در توسعه اقتصادي و اشتغالزايي از اهميت ويژه اي برخوردار است، در کشور مانيز اقدامات در اين زمينه انجام دشه اما با توجه به حضور درسال حماسه اقتصادي اين کار بايد جدي تر دنبال شود.

وي با اشاره به لزوم خودکفايي در عرصه کشاورزي گفت: ارائه مشاوره هاي تخصصي توسط اساتيد و دانشجوهاي رشته هاي کشاورزي به کشاورزان و نيز حمايت مالي توسط دولت موجب رشد کشاورزي و در نتيجه آن پويايي اقتصادي مي شود.

طاهري تصريح کرد: نيازهاي غذايي يکي از اساسي ترين نياز جهان امروز است و اگر با رشد کشاورزي و اقتصادي در اين زمينه خودکفا شويم هم امنيت غذايي و هم رونق توليدات و صادرات صورت مي گيرد.

وي افزود: اقتصاد کشاورزي مجموعه اي از علوم و روش هايي است که مي تواند در اقتصاد کشور نيز موثر باشد.

اين کارشناس اقتصادي خاطرنشان کرد: مروري بر 4 برنامه گذشته و تقويت نقاط قوت آن و پوشش نقاط ضعف و مصرف بهينه آب و حل موضوع يکپارچه سازي از راه هاي بهبود اقتصاد کشاورزي است.
انتهاي پيام/

برچسب ها: نیاز ، غذایی ، جهان امروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.