دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: در زمان حاضر، حدود 10 میلیارد ریال بابت مبارزه با مواد مخدر و پاکسازی هر معتاد در کشور هزینه می شود.

ˈاحمد ربیع زادهˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران نخستین کشوری است که در عرصه مبارزه با مواد مخدر پیشگام بوده و تاکنون بیش از سه هزار شهید در این راه تقدیم کرده است.

وی افزود: تاریخچه دسترسی به این مواد به عهد سومریان بر می گردد که در آن زمان از ˈتریاقˈ (تریاک کنونی) به عنوان مسکن دردها استفاده می کردند.

وی گفت: استعمار پیر بریتانیا به عنوان نخستین قاچاقچی مواد مخدر در عرصه بین المللی، برپاکننده دو جنگ با کشور چین در این راستا بوده و پس از شکست چین، یک کمپانی بزرگ در این عرصه تشکیل دادند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران بیان کرد: امروزه انگلیسی ها مدیریت عرضه و قاچاق این مواد افیونی را در سطح جهان بر عهده دارند که دارای سودآوری بسیار بالایی است.

وی ادامه داد: به دلیل سودآوری و ارزش افزوده بالای این صنعت زیرزمینی، تا زمانی که مردم پای کار نیایند تلاش مسوولان به تنهایی کافی نخواهد بود.

ربیع زاده بیان کرد: ˈساموئل هانتینگتونˈ بزرگترین تئوریسین جنگ نرم فرهنگی در دنیای غرب، دو راهکار اساسی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد کرده که نخستین آن، آغشته کردن قلب و مغز جوان ایرانی به سم مهلک اعتیاد است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با اشاره به عزت آفرین بودن جنگ سخت، افزود: اما جنگ نرم به این صورت نیست و کشته شدگان و قربانیان آن نه فقط غرورآفرین نیستند، بلکه ذلت آور و نکبت بارند.

وی هشدار داد: امروز مواد مخدر بیشتر در بین بانوان شیوع دارد و در حال تغییر ماهیت به مواد محرک است که برای زیبایی زنان در آرایشگاهها، قدرت بیشتر بدن سازان، جلوگیری از خواب دانشجویان و ... کاربرد یافته اند.

این مسوول هشدار داد: چرخش فضای حاکم بر جامعه از پدرسالاری و مادرسالاری قدیم به فرزندسالاری، بر مشکلات موجود در این عرصه افزوده است و باید فرزندان خود را بیش از گذشته مراقبت کنیم.

ربیع زاده ابراز امیدواری کرد؛ با اطلاع رسانی مناسب و بی تفاوت عبور نکردن از کنار این مسائل، جامعه ای پاک و به دور از این مواد و اثرات سوء آنها داشته باشیم./س


برچسب ها: معتاد ، مواد مخدر ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.