عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بيان اينكه بورس باید شاخصه‌های سرمایه‌‌گذاري داخلی و خارجی را ترغیب کند، گفت: متاسفانه در كشور ما بورس توانایی این کار را ندارد و وجود این مسئله به دلیل خودفرمایشی دولت برای قبول سهام و ورود به بازار بورس است که از این مسئله به اسم خصوصی‌سازی یاد می‌شود كه این موضوع در برگیرنده سلیقه شخصی است.

محسن صرامی‌فروشانی نماینده خمینی‌شهر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به روند افزایشی شاخص معاملات بورس در روزهای اخیر گفت:‌ در مورد اين مسئله كه مبادلات در بورس تقریبا پرحجم بوده و پول پرقدرت ایجاد می‌کند شکی نیست، اما از لحاظ آمار و ارقام و شاخصه‌ها به این دلیل که رقیبی برای مقایسه با آن وجود ندارد و با مصداق داخلی سنجیده می‌شود، باعث واکسینه شدن جامعه شده است.   
 
وی با اشاره به این مطلب که هر روز در اخبار شاهد بیان این مطلب هستیم که بورس رکورد زد، ادامه داد: باید دقت کرد که لفظ "رکورد" یک لفظ استثنایی برای مواقع خاص است نه اینکه هر روز به کار رود و علت این مسئله هم فقط این است که براي مقايسه رقیب ندارد اما در مورد موفقیت بورس هیچ شکی نیست.   
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: هنگامی که بورس رقیبی نداشته باشد،‌ لزومی در نظارت بر آمار و ارقام منتشر شده نیست زیرا قرار نیست به غیر پرمعامله بودن بورس با این آمار و ارقام هدف دیگری دنبال شود.   
 
صرامی‌فروشانی همچنین بیان کرد:‌ نگاه شخصی من این است که بورس یک بازار پرجهت و پرمعامله و شلوغ است و این موضوع با این هدف که بورس بتواند بر بازار سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی تاثیرگذار باشد، کاملا تفاوت دارد.   
 
وی با بیان این مطلب که بورس باید شاخصه‌های سرمایه‌‌گذاري داخلی و خارجی را ترغیب کند، اظهار داشت: متاسفانه در كشور ما بورس توانایی این کار را ندارد و وجود این مسئله به دلیل خودفرمایشی دولت برای قبول سهام و ورود به بازار بورس است که از این مسئله به اسم خصوصی سازی یاد می‌شود كه این موضوع در برگیرنده سلیقه شخصی است.   
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: همین امر باعث می‌شود برندهایی که با شاخصه‌های دولت هماهنگ نیستند و به دهان دولت شیرین نمی‌آیند اجازه ورود به بورس را نیافته و در بازار آزاد فعالیت کنند.   
 
صرامی‌فروشانی در پایان خاطرنشان کرد: در کل بورس در این مقدار هم برای معاملات داخلی قابل تقدیر است اما معنای بورس در معاملات باید با مسمي‌تر از این باشد.  
انتهای پیام/
برچسب ها: بورس ، بازار ، دولت ، رغیب ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار