دانشگاه بانوان راولپندی در پاکستان از تصمیم خود برای امضای تفاهمنامه همکاری و تاسیس اتاق ایران‌شناسی خبر داد.

در راستای دیپلماسی فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به‌ویژه برای تعاملات مشترک در حوزه علمی، آموزشی و دانشجویی دانشگاه بانوان راولپندی در پاکستان از تصمیم خود برای امضای تفاهمنامه همکاری و تاسیس اتاق ایران‌شناسی خبر داد.

در جریان بازدید مهدی طاهری وابسته فرهنگی و مسوول خانه فرهنگ سفارت ایران در شهر راولپندی از دانشگاه بانوان این شهر وی با خانم انیله کمال رئیس دانشگاه دیدار و طرفین پیرامون همکاری‌های دوجانبه فرهنگی و علمی به ویژه تعامل این نهاد عالی آموزشی با دانشگاه‌های مختلف ایران گفتگو کردند.

طاهری ضمن اشاره به جایگاه علمی دانشگاه‌های ایران در عرصه بین المللی و وجود ۷۳ دانشگاه ایران در نظام رتبه بندی تایمز بر اهمیت همکاری‌های علمی و دانشگاهی با دانشگاه‌های پاکستان تاکید کرد.

وابسته فرهنگی کشورمان در این دیدار به ظرفیت‌های همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله تبادل استاد و دانشجو، اجرای طرح‌های مشترک پژوهشی و آموزشی، تبادل اطلاعات، برگزاری نشست‌های علمی، هنری، فرهنگی، اشاره و بر راه اندازی کلاس‌های زبان فارسی و اتاق ایران در دانشگاه بانوان راولپندی تاکید کرد.

انیله کمال رئیس دانشگاه بانوان راولپندی با استقبال از توسعه همکاری‌های دوجانبه با خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران به همکاری این مجموعه با دانشگاه‌های مختلف ایران به ویژه دانشگاه الزهرا (س) در حوزه‌های علمی، فرهنگی، هنری، زبان و ادب فارسی، طرح‌های مشترک تحقیقی، تبادل هیات علمی و دانشجو اشاره کرد و از آمادگی دانشگاه مذکور برای تاسیس اتاق ایران شناسی خبر داد.

وی افزود: خانه فرهنگ ایران و دانشگاه بانوان راولپندی می‌توانند برنامه‌های مشترک برای آموزش زبان فارسی و همچنین بزرگداشت اقبال لاهوری و مشاهیر دیگر برگزار کنند چرا که برای ما یک فرصت خوبی است و ما از اساتید دانشگاه‌های مختلف ایران در برنامه‌های دانشگاه راولپندی دعوت و از آنها استفاده خواهیم کرد.

دکتر انیلا کمال اظهار داشت: برای همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و برگزاری نشست‌های علمی و ادبی، برای امضای تفاهم نامه با خانه فرهنگ ایران در راولپندی و دانشگاه‌های مختلف ایران به زودی اقدام خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار