در پی حمله تروریستی میرجاوه و شهادت جمعی از مرزبانان، سعید ایروانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت خواستار محکومیت این حادثه شد.

در پی حمله تروریستی میرجاوه و شهادت جمعی از مرزبانان، سعید ایروانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت خواستار محکومیت این حادثه شد.

متن این نامه بدین شرح است:

آنتونیو گوترش
دبیر کل سازمان ملل متحد

ساموئل زبوگار
رئیس]دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد

نامه حاضر در پی حمله تروریستی، وحشیانه و بزدلانه علیه جمهوری اسلامی ایران توسط گروه تروریستی شناخته‌شده جیش‌العدل تقدیم می‌گردد. در ساعات پایانی ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۴، این گروه تروریستی که تحت حمایت خارجی قرار داشته، با داعش خراسان (ISIL-K) مرتبط و از سال ۲۰۱۲ به دلیل فعالیت‌های خشونت‌آمیز خود بدنام است، حمله‌ای سبعانه در شهر مرزی میرجاوه واقع در استان سیستان و بلوچستان انجام داد.

عناصر مسلح وابسته به جیش‌العدل، خودروی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را در یک پمپ بنزین در میرجاوه، هنگامی که مرزبانان و افسران در حال سوخت‌گیری بودند، هدف قرار دادند. این اقدام شنیع منجر به شهادت سه تن از نیرو‌های انتظامی به نام‌های ستوان محمد امین ناروئی، سرباز پارسا سوزنی و سرباز امیر ابراهیم‌زاده شد و یک غیرنظامی نیز مجروح گردید. اندکی بعد، جیش‌العدل مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفت.

جمهوری اسلامی ایران به‌شدت این اقدام تروریستی، جنایتکارانه و نفرت‌انگیز را محکوم نموده و بر تعهد راسخ خود برای اطمینان از سپرده شدن عاملان به دست عدالت تأکید می‌ورزد.

با توجه به سابقه مستمر خشونت و اقدامات تروریستی جیش‌العدل، گروهی تروریستی تحت حمایت خارجی و مرتبط با داعش خراسان (ISIL-K)، علیه غیرنظامیان بی‌گناه ایرانی و نیرو‌های انتظامی، جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت درخواست می‌نماید تا این اقدام تروریستی نفرت‌انگیز را به‌شدت محکوم کرده و در راستای تعهد قاطع خود به مبارزه با تروریسم در تمامی اشکال و مظاهر آن، همان‌گونه که در بیانیه مطبوعاتی مورخ ۱۶ دسامبر ۲۰۲۳ (SC/۱۵۵۳۴) نشان داده شده است، اقدامات مقتضی را اتخاذ نماید.

جمهوری اسلامی ایران، که مستقیماً از عواقب فاجعه‌بار این حادثه متأثر شده است، در تعهد اخلال‌ناپذیر خود برای پیشگامی در مبارزه با این بلایا پایدار می‌ماند. جمهوری اسلامی ایران مصمم است از مردم شریف و نجیب خود حفاظت نموده و امنیت کشور‌های همسایه را از خطرات ناشی از چنین گروه‌های تروریستی بدخواه تضمین نماید.

موجب امتنان خواهد بود چنانچه مکاتبه حاضر به‌عنوان سند شورای امنیت و مجمع عمومی، ذیل بند ۱۱۰ دستور کار با عنوان «اقدامات برای حذف تروریسم بین‌المللی» ثبت و توزیع گردد.

موقع را مغتنم شمرده، احترامات فائقه را تجدید می‌نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار