عقب گرد بازارهاي موازي باعث رشد صف خريد و فروش تالار شيشه اي و روند خيره کننده بورس شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اين روزها با کاهش قيمت جهاني طلا، عطش بسياري از افراد براي خريد سکه و طلا و دلار فروکش کرده است.

با افزايش نقدينگي و همچنين رکود بازارهاي موازي و مسکن در کشور باعث شده تا سرمايه‌گذاران به دنبال بازار سودآور ديگري بروند.

با برگزاري و حضور پر شور انتخابات حس اعتماد و اميدواري در سرمايه‌گذاران افزايش يافته و سرمايه ‌گذاران سرمايه خود را به سمت بازار بورس و همچنين بازگشت به بانکها سوق دادند.

اين گزارش حاکي از ان است که بورس اوراق بهادار تهران در اوايل سال معاملات را با رشد خوبي آغاز کرد.

پس از يک دوره آرامش رکوردهاي بسياري را در کارنامه‌ي خود ثبت کرده اين هفته نيز شاهد رکورد زني شاخص بورس بوديم و در پايان معاملات امروز 10 تير ماه 92، شاخص کل رکود ديروز خود را شکست و امروز به کانال 52 هزار و 244 واحدي رسيد.

بنابراين گزارش، افزايش سودآوري بنگاه‌ها و همچنين انتشار گزارش عملکرد شرکـت‌هاي بورسي و فرا بورسي يکي از دلايل مهم رشد شاخص کل بوده است.

بنابر تاکيد اقتصاد بر واگذاري امور به مردم، واگذاري شرکت‌هاي بزرگي چون هلدينگ خليج فارس باعث افزايش صف خريداران و رونق معاملات شده است.

بنابراين در روزهاي داغ بازار سرمايه، سهامداران حاضرند سهام را با قيمت بالاتري خريداري کنند و اين امر تمايل فروش سهام ار افزايش مي‌دهد. اين گزارش حاکي از آن است که بازار سرمايه، بازار ريسک پذير است و سهمامداراني که با ديد بلند مدت سرمايه‌گذاري مي‌کنند به مراتب از نوسانات بازار مصون مي‌ماند.

شايان ذکر است برگزاري فصل مجامع تا پايان تير ماه يکي از دلايل اثر گذاري بازار سرمايه است.

بنابراين در ساير نهادهاي مالي، عملکرد صندوق‌هاي سرمايه ‌گذاري در سه ماهي ابتدايي سال جاري بازدهي چشمگير داشته است بطوريکه بسياري از صندوق‌ها با عملکرد مثبت و بازدهي 7 تا بيش از 63 درصد در نوسان بودند هيچ صندوقي با زيان مواجه نشد و بازدهي آنان از 27 درصد بالاتر بوده است.

بنابراين گزارش، بورس تهران در 6 ماه نخست سال 2013 ميلادي در بين 10 بورس پر بازده جهان قرار داشت و اکنون د ربين اعضاي فدراسيون جهاني بورس در رتبه نخست ايستاد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: بانک ، اعتبار ، بورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار