پزشکیان گفت: اگر ما مسلمانان با هر اعتقاد و باوری برادری کنیم، آیا صهیونیست‌ها می‌توانند مسلمانان را آن‌گونه که می‌بینیم قتل عام کنند.

مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان در دیدار با نخبگان، دانشگاهیان و عشایر عراق ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع نخبگان گفت: علاقه داشتم که زودتر به این سفر می‌آمدم. من در انتخابات ایران چند حرف مشخص داشتم که به آن‌ها باور دارم. اول آنکه در کشور باید به اختلافات پایان دهیم و طبیعتا با همسایگان خود با دوستی و برادری رفتار کنیم.

وی افزود:‌ رسول خدا وقتی به مدینه آمدند به قبیله‌هایی که سال‌ها با هم می‌جنگیدند دستور دادند که باید با هم پیمان برادری ببندند. وقتی مکه را هم فتح کردند سخنرانی مهمی را ارائه کردند و فرمودند مسلمانان با یکدیگر برادرند.

پزشکیان گفت: اگر ما مسلمانان با هر اعتقاد و باوری برادری می‌کردیم و یا برادری کنیم. صهیونیست‌ها باز هم می‌توانند مسلمانان را آن گونه که می‌بینیم قتل عام کنند؟ اختلافات ما آتشی است که در آن هستیم.  همه ما یکی هستیم و باید راه مستقیم را در پیش بگیریم . ما وقتی نماز می خوانیم عنوان می کنیم که همه یکی هستیم و با وجود این باور چرا باید اختلاف داشته باشیم.

رئیس جمهور کشورمان گفت: اروپایی‌ها سال‌ها با یکدیگر می‌جنگیدند، اما اکنون با هم وحدت کردند و متحد شدند با پولی واحد کار می‌کنند. شما می‌توانیم با قطار از هر کشور اروپایی به سایر کشور‌ها بروید و هیج منعی وجود ندارد.  چرا ما مسلمانان نتوانستیم این کار را بکنیم.

پزشکیان اظهار کرد: تجار، علما و دانشمندان ما چرا با یکدیگر ارتباط درست و در سطح بالایی ندارند. آن چیزی که باید بگویم آن است که ما از نظر اعتقادی و فرهنگی که داریم با یکدیگر برادر هستیم، اکنون باید دست در دست هم دهیم و آن چیزی که بودیم را برگردانیم. ما با هم باشیم اقتصاد همه ما رشد می‌کند و ما می‌توانیم علم را در کنار هم داشته باشیم. برادران و خواهران عزیر سود دشمنان در اختلاف و مشکل میان ما است و هر پیام و هر صدایی که باعث ایجاد اختلاف میان مسلمانان شود پیامی شیطانی است. ما  با یکدیگر برادر هستیم و می‌توانیم با پیشرفت خار چشم دشمنان شویم .

پزشکیان افزود: هر راه و اقدامی که بتواند ما را به یکدیگر وصل کند را پیگیری می‌کنیم. ما با شما همسایه هستیم که حتی می توانیم به یکدیگر ارث بدهیم و یک حرف دارم و ما همه با هم در یک ریسمان باشیم و مسلمانان باید وحدت و انسجام بیشتری داشته باشند. اقتصاد و هنر و ادبیات و باور را در جامعه خود شکوفا کنیم.

او گفت: مصمم هستیم مسیر ریلی شلمچه به بصره را با قدرت پیگیری کنیم . این مسیر ریلی قدم اول است، هر راهی که ما را به هم وصل کند پیگیری خواهیم کرد.

وی گفت: از مهمان نوازی شما در اربعین حسینی صمیمانه تشکر می‌کنم و از روسای قبایل و همه مردم عزیز تشکر می‌کنم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار