در تظاهرات صبح امروز معترضانی که خواستار برکناری دولت رجب طیب ادروغان نخست وزیر ترکیه بودند در یکی از میادین اصلی شهر آنکار تجمع کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، پلیس با معترضان درگیر شد که بر اثر آن چندین نفر زخمی شدند. برخی از معترضان نیز با پرتاب بمب های آتش زای دست ساز و سنگ به مقابله با پلیس پرداختند.
روز پنج شنبه "بکر بوزداگ "معاون نخست وزیر ترکیه گفت مقام های این کشور سرگرم تحقیقات درباره افرادی هستند که در طول تظاهرات ضددولتی در رسانه ها به مقام های دولتی توهین کردند و به خشونت ها دامن زدند.
در همین حال، روزنامه "اکسام " ترکیه در گزارشی نوشت پلیس فهرستی متشکل از نام 35 نفری که در تویتر و فیس بوک به اردوغان و دیگر مقام های دولتی توهین کردند در اختیار دفاتر دادستانی کل قرار داده است.
ناآرامی ها در ترکیه در 31 ماه مه بعد از آن آغاز شد که پلیس ترکیه تجمع کوچکی از فعالان محیط زیست را که در اعتراض به تخریب پارگ گزی در استانبول تجمع کرده بودند، بشدت سرکوب کرد.
در اعتراضاتی که بعد از آن صورت گرفت در مجموع 4 نفر از جمله یک پلیس کشته شدند. گفته می شود بیش از 5 هزار معترض و 600 نیروی پلیس نیز زخمی شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار