به صادرات حدود ۴۴ ميليارد دلاري غيرنفتي در سال گذشته با وجود تشديد تحريم ها، نشانگر اينست که حلقه هاي مفقوده كه ما را به بازار و حوزه هاي رقابت پذير وصل مي كند در حال شكل گيري است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، علي معصومي رييس مركز پژوهش، توسعه فناوري و صنايع نوين وزارت صنعت، معدن و تجارت، با تاكيد بر نقش خدمات در تكميل زنجیره توليد افزود: براي رقابت پذيري و حضور رقابتي در بازارهاي جهاني تشکیل اين حلقه ضروریست اما این امر هنوز در کشور ما شكل نگرفته است.

وی تصريح كرد: منابع انساني كارآمد، فناوري، فضاي كسب و كار مناسب، توليد و تجارت بهره ور و رقابت پذير و خدمات مناسب براي توليد ناب مورد نياز است.

معصومی با اشاره به صادرات حدود ۴۴ ميليارد دلاري غيرنفتي در سال گذشته با وجود تشديد تحريم ها، بر نقش بخش خصوصي در اين زمينه تاكيد كرد و ياد آور شد: بسترهاي صادراتي ايجاد شده اما هنوز نتوانسته ايم شبكه مويرگي را تقويت كنيم و حلقه ها تكميل نشده اند.

وي افزود: در اين نظام حلقه هاي مفقوده كه ما را به بازار و حوزه هاي رقابت پذير وصل مي كند در حال شكل گيري است.

رييس مركز پژوهش، توسعه فناوري و صنايع نوين وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شكل گيري شوراي عالي واحد براي شوراهاي پراكنده اين وزارتخانه اظهار كرد: اين شورا، نظام جامع ارتقاي توانمندي هاي بخش صنعت، معدن و تجارت را با هدف سياستگذاري متمركز و اجراي غير متمركز را شكل مي دهد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: صادرات ، کالا ، غیرنفتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار