بيش از صد زنداني سياسي در زندانهاي آل سعود، در اعتصاب غذاي نامحدود به سر مي برند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الاخباريه سوريه ؛ صد و بيست زنداني سياسي در زندانهاي آل سعود در عربستان اعتصاب غذا کرده اند. نقض حقوق بشر در عربستان در اين روزها به مسئله اي عادي تبديل شده است.

 اين در حالي است که بسياري از مردم عربستان با وجود درآمدهاي سرشار نفتي و زيارتي، در فقر و تنگدستي زندگي مي کنند. با اين حال کافي است کسي سر به اعتراض بردارد تا بلافاصله خود را در بازداشت ببيند. در همين حال اوضاع در زندانهاي آل سعود آنقدر غير انساني است که صد و بيست زنداني سياسي در اين کشور اعتصاب غذاي نامحدود کرده اند.

 فعالان حقوق بشر گفتند علت ديگري که باعث شده است اين زندانيان اعتصاب غذا کنند، اعتراض به بازداشت بدون دليل و بدون محاکمه آنان است. منابع خبري اعلام کرده اند هم اکنون بيش از چهل هزار زنداني سياسي در زندانهاي عربستان در بازداشت هستند. برخي از اين زندانيان بيش از شانزده سال است که بدون محاکمه در زندان به سر مي برند.

متاسفانه محافل و مجامع حقوق بشر غربي، گويي فرياد اين زندانيان و خانواده هاي آنان را نمي شنوند. اين در حالي است که مقامات آل سعود هر گونه شکايت و اعتراض خانواده هاي زندانيان را به شدت سرکوب و بايکوت مي کنند. بسياري از صاحب نظران مجامع حقوق بشر غربي را به اتخاذ معيارهاي دوگانه در برخورد با مسائل حقوق بشر در کشورهاي مختلف متهم مي کنند.

برچسب ها: زندان ، عربستان ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار