نمايندگان با يک فوريت طرح اصلاح تبصره 2 ماده 39 قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران که اخيرا توسط مجمع به تصويب رسيده، موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ نمايندگان در جلسه علني امروز يکشنبه 2 تيرماه در يک فوريت، با طرح اصلاح قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران موافقت کرده‌اند.

براساس اين گزارش؛ طرح اصلاح تبصره 2 ماده 39 قانون جامع خدمت رساني به ايثارگران توسط مجتبي رحماندوست نايب رئيس فراکسيون ايثارگران مطرح شد.

وي هدف از اين طرح را ترميم خلاء قانوني دانست و گفت: مطرح کردن اين موضوع در مجلس منافاتي با مصوبه مجمع تشخيص مصلحت نظام ندارد.

در ادامه: حسن ميرمحمدي و محمدمهدي رهبري به عنوان مخالف و غلامعلي جعفرزاده ايمن آبادي نيز به عنوان موافق صحبت کردند.

همچنين، محمد حسين هرندي عضو هيئت رئيسه مجلس ضمن قرائت دو فوريت گفت: بايد به اطلاع برسانم قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران توسط مجمع تشخيص مصلحت نظام تصويب شده و اينکه آيا مجلس مي‌تواند مصوبه مجمع را اصلاح کند يا نه، جاي بحث است.

در ادامه، محمدرضا باهنر که رياست اين جلسه را برعهده داشت گفت: پيش از اين شوراي نگهبان به دليل بار مالي به کل اين قانون ايراد گرفته بود و پس از آن مجلس آن را به مجمع تشخيص مصلحت نظام ارجاع داد و پس از سالها بالاخره مجمع آن را تصويب کرد.

باهنر افزود: البته اخيرا شوراي نگهبان معتقد است، طرح‌ها و لوايحي که بار مالي داشته و شوراي نگهبان به آن ايراد مي‌گيرد قابل ارجاع به مجمع نيست، بنابراين تفسير ديدي است و ما مکلف هستيم به آن عمل کنيم.

در ادامه، غلامعلي جعفرزاده ايمن آبادي که به عنوان موافق صحبت مي‌کرد افزود: اصلاح اين تبصره هيچ منافقاتي با مصوبه مجمع تشخيص مصلحت نظام نداشته و بار مالي نيز ندارد، بلکه جلوگيري از قطع حقوق جانبازان است.

البته ميرمحمدي و رهبري که به عنوان مخالف صحبت مي‌کردند با دو فوريت بودن طرح مخالفت کردند و عملا با محتواي طرح موافقت کردند.

همچنين، جهانگير زاده به عنوان موافق طرح گفت: بررسي اين طرح صرفا ترميم خلاء قانوني بوده و افزايش بار مالي نيست.

در پايان، طرح مذکور به راي گذاشته شده و نمايندگان با دو فوريت آن موافقت نکرده و يک فوريت آن را با 130 راي موافق، 18 راي مخالف و 9 راي ممتنع از مجموع 204 نماينده حاضر به تصويب رساندند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نمایندگان ، مجلس ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار