رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان از اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در 30 پایگاه گیلان خبر داد و گفت: حدود 31 هزار دانش‌آموز غربالگری می‌شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران اسماعیل بشارتی‌مقدم با اشاره به آغاز اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان کودکان، اظهار کرد: این طرح به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه طرح سنجش سلامت جسمانی امروز به صورت نمادین در پایگاه‌های استان فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: این طرح در 30 پایگاه در سطح استان حدود 31 هزار دانش‌آموز را غربالگری می‌کنند.

این مسئول با اشاره به نحوه غربالگری دانش‌آموزان در طرح سنجش خاطرنشان کرد: تمام دانش‌آموزان پیش‌دبستانی و پایه اول ابتدایی از بخش‌های مختلف بدن شامل شنوایی، بینایی، سلامت دهان و دندان و... مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی اذعان کرد: اگر کودکی دچار مشکلی باشد به مراکز تخصصی  برای برطرف شدن مشکل ارجاع داده می‌شود و در صورت برطرف نشدن مشکل به مراکز استثنایی معرفی می‌شود.

بشارتی‌مقدم، با بیان اینکه حدود یک‌درصد دانش‌آموزان در هر طرحی در ردیف کودکان استثنایی قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: طرح سنجش حدود 19 سال است که در سطح کشور در حال اجراست و معمولاً در هر بار اجرای طرح سنجش یک‌درصد دانش‌آموزان جزو کودکان استثنایی هستند.

وی با تصریح بر اینکه طرح سنجش هر ساله تا پایان شهریور ماه ادامه دارد، متذکر شد: با توجه به اینکه برخی از والدین به دلایلی نمی‌توانند در تاریخ تعیین شده کودکان خود را در این طرح شرکت دهند به همین منظور پس از اتمام شهریور دو پایگاه ثابت طرح سنجش در شرق و غرب گیلان و یک پایگاه مرکزی در مرکز شهر رشت به مدت 30 روز مشغول فعالیت می‌شوند.

به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان، در اجرای طرح سنجش سلامت 300 نفر کارشناس این اداره همکاری دارند.
برچسب ها: گیلان ، سنجش ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.