مدیر منطقه ۳ شهرداری قم از پیگیری و انجام ۲۶ پروژه در ورودی‌های شهر قم خبر داد و گفت: بیشتر این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده یا در حال تکمیل است.

 

مهرداد روحانی‌وزیری،مدیر منطقه ۳ شهرداری قم  با اشاره به ورودی‌های شهر قم در منطقه ۳، اظهار کرد: ورودی‌های شهر قم در منطقه ۳ از جمله بلوار شهید خداکرم (جاده قدیم تهران-قم)، بلوار شهید سلیمانی (رودخانه) و آزادراه تهران-قم می‌شود.

وی افزود: سه ورودی اصلی شهر در منطقه سه قرار دارد که از ورودی‌های اصلی شهر محسوب می‌شود، چراکه ما ورودی دیگری از سمت پایتخت نداریم، بنابراین در تمام مناسبت‌ها تمام این ورودی‌ها زیر بار ترافیکی شدید قرار می‌گیرد.

مدیر منطقه ۳ شهرداری قم درباره برنامه‌ریزی‌های شهرداری منطقه برای این ورودی‌ها خاطرنشان کرد: در این راستا هفت پروژه در بلوار شهید سلیمانی تعریف شد و هار رمپ اصلی شهر به‌صورت کامل بازسازی شد که این بازسازی شامل زیرسازی، جدول‌گذاری، روکش آسفالت و فضای سبز بود.

روحانی وزیری تاکید کرد: آخرین عملیات تکمیلی در بلوار شهید سلیمانی قبل از رَمپ استانداری به طول ۳۰۰ متر بود که زیرسازی آن چند روز قبل به پایان رسید و می‌توان گفت در بلوار شهید سلیمانی و ورودی اصلی شهر از سمت عوارضی کاشان به سمت حرم کار انجام‌نشده‌ای وجود ندارد.

وی به تشریح پروژه بلوار شهید خداکرم پرداخت و خاطرنشان کرد: به دلیل وجود شهرک‌های صنعتی متعدد در این مسیر، شاهد تردد بالای خودروهای سبک و سنگین هستیم، حتی در روزهای عادی نیز ترافیک سنگینی در ساعات خاصی از روز وجود دارد که برای اصلاح شرایط موجود هشت پروژه برای آن تعریف شد.

مدیر منطقه ۳ شهرداری قم عنوان کرد: در این مسیر سه سرعت‌کاه با مصوبه شورای ترافیک و چهار عدد دوربین کنترل سرعت نصب شد، مسیر ورود به قم به‌صورت کامل زیرسازی و آسفالت شد و نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان از میدان بهشت معصومه (س) تا پل شهید دستغیب هزینه شد که این مسئله با وجود تردد خودروهای سنگین، کار دشواری بود.

روحانی وزیری با اشاره به ساخت مسیر کندرو در بلوار شهید خداکرم ادامه داد: از دیگر کارهای صورت گرفته، احداث مسیری به طول دو و نیم کیلومتر و عرض ۵۵ متر موازی با بلوار شهید خداکرم با مبلغی بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان بود.

وی با بیان اینکه ورودی اصلی شهر از آزادراه تهران-قم است، گفت: این آزادراه محل اصلی ورود مسافران و زائران کریمه اهل‌بیت (س) از سمت شمال کشور و پایتخت به قم است، بنابراین یکی از پروژه‌هایی که در این محدوده تعریف شد، بوستان ولایت است که تنها برای روشنایی آن حدود ۲۵ میلیارد تومان هزینه شده است؛ از دیگر پروژه‌ها در این ورودی می‌توان به فضای سبز، سردر ورودی، تابلو علائم، رستوران آبشار و شهربازی فدک اشاره کرد.

مدیر منطقه ۳ شهرداری قم افزود: پیش از عید نوروز امسال و ورود گسترده مسافران، سه هزار تن آسفالت در فاصله عوارضی تهران-کاشان ریخته شد و امسال هم این آسفالت‌ریزی ادامه دارد، البته به دلیل قرار داشتن این مسیر در حریم اداره راه و شهرسازی پیش از این به این قسمت ورود نداشتیم، اما با دستور استاندار و تأکید شهردار قم، شهرداری منطقه سه به این کار ورود کرد و بخش زیادی از مسائل حل شد.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار