بر اساس اصلاحیه قانون مبارزه با تقلب مالیاتی که به تصویب پارلمان فرانسه رسید کشورهایی که «مبادله خودکار اطلاعات» را در خصوص فرار مالیاتی رد می‌کنند

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ; از سال 2016 به فهرست سیاه این کشور درباره کشورهای غیر همکار وارد می‌شوند.به این ترتیب تاریخ اجرای این اصلاحیه پس از تاریخ اجرای قانون آمریکا در باره مبادله خودکار اطلاعات است که از سپتامبر سال 2015 به اجرا گذاشته می‌شود.

دولت فرانسه هنگام ارائه لایحه این اصلاحیه قانونی تصریح کرده بود چنین رویکردی سبب پویا شدن هر چه بیشتر قانون مبارزه با تقلب مالیاتی می‌شود زیرا فرانسه می‌تواند بر مسائل اصلی تمرکز کند و محرک پایبندی شدید به افزایش شفافیت مالیاتی شود. گروه بیست روز سه‌شنبه در ایرلند شمالی متعهد شدند« مبادله خودکار اطلاعات» انجام دهند که سلاحی موثر برضد بهشت‌های مالیاتی و «معیار جدید جهانی» برای مبارزه با این آفت محسوب می‌شود.

برنارکازنوف وزیر مشاور در امور بودجه فرانسه 11 آوریل هشدار داده بود اگر اتریش مبادله خودکار اطلاعات را نپذیرد در فهرست کشورهای غیر همکار فرانسه در زمینه مالیاتی قرار می‌گیرد.این فهرست سیاه از سال 2010 به وجود آمد و شامل 18 کشور و سرزمین غیرهمکار بود که با پاریس کنوانسیون مالیاتی امضا نکرده بودند. از آن زمان تاکنون این فهرست کاسته شده و در آوریل سال 2012 تنها نام هشت سرزمین در آن وجود داشت.

پنج کشور اروپای یعنی فرانسه،آلمان،انگلیس، اسپانیا و ایتالیا در بروکسل به صورت مکتوب ،تصویب قانونی جدید بر اساس الگوی قانون «مبادله خودکار اطلاعات» آمریکا را خواستار شدند. این قانون امکان دستیابی به مشخصات و اطلاعات همه حساب‌های بانکی مالیات دهندگان آمریکایی را در خارج از این کشور فراهم می‌‌کند.

برچسب ها: قانون ، تقلب ، مالیاتی ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار