انتظار مي رود "کاترين اشتون" رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا به منظور مذاکره در مورد مناقشه ايجاد شده پيرامون تصميم کشور اتيوپي به ساخت سد بر روي رودخانه نيل و واکنش منفي دولت مصر به اين مسئله به قاهره سفر نمايد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  اهرام آنلاين، قرار است در جريان اين سفر اشتون با "محمد مرسي" رييس جمهور مصر، "محمد کامل عمرو" وزير امور خارجه آن کشور و برخي چهره هاي اپوزيسيون مصر ديدار نمايد.

"جيمز موارن" سفير اتحاديه اروپا در مصر در اين باره افزوده است که سفر اشتون به قاهره با هدف "کاهش تنش و ايجاد مجدد روابط ميان مصر و اتيوپي" صورت مي گيرد.

وي در اين باره خاطر نشان ساخته است که در پي تنش ايجاد شده ميان قاهره و آديس آبابا در اين باره درصدد است تا به ديدگاه هاي مقامات مصري و مخالفت آنان توجه نمايد. اشتون همچنين قرار است تا با چهره هاي سياسي اپوزيسيون مصر نيز ديدار نمايد و با آنان پيرامون تحولات داخلي مصر به بحث و تبادل نظر بپردازد.

"موران" در اين باره خاطر نشان ساخته که اشتون معتقد به لزوم "آشتي ملي" تمامي طيف هاي سياسي در مصر و گذار به نظامي مردم سالار در آن کشور است. وي همچنين به نقش دولت مصر در رفع بحران سوريه نيز اشاره کرده و در اين باره افزوده است "آمريکا، روسيه و ساير کشورها نمي توانند بدون حضور دولت مصر به نتيجه مثبت از نظر سياسي به منظور رفع بحران سوريه دست يابند." 

روز يکشنبه هفته جاري وزير امور خارجه مصر براي مذاکره در اين باره به اتيوپي سفر کرده بود.


آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 


برچسب ها: مصر ، اشتون ، قاهره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار