مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان از تلف شدن 15 گوزن زرد طی 9 روز گذشته خبر داد.

لاهیجانی زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: نزدیک به 15 گوزن زرد در جنگل های دز و کرخه طی 9 روز گذشته در اثر هجوم مگس های مهاجم تلف شدند.

وی ادامه داد: نیروهای حفاظت محیط زیست استان به همراه دامپزشکان از زمان تلف شدن اولین گوزن به طور شبانه روزی در تلاش هستند تا با زنده گیری گوزن ها از اتلاف بیشتر آن ها جلوگیری شود اما به دلیل وسعت جنگل و پوشش گیاهی این کار به سختی پیش می رود، و در حال حاضر امروز یک گروه جدید در حال نصب تور هوایی هستند و در صورتی که کار زنده گیری در این هفته به پایان برسد شروع به سم پاشی و ضدعفونی جنگل خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: این مگس با تخم ریزی در جاهای نرم بدن گوزن سر و گردن حیوان را هدف قرار می دهد و وارد بافت بدن می شود که نیاز به درمان مستقیم دارد.

لاهیجان زاده اذعان داشت: این مگس در طول روز می تواند 100 هزار تخم بر روی بدن گوزن بریزد که بعد از این که این تخم ها به کرم تبدیل شد چشم سر و نهایتاً مغز گوزن را می خورد و در عرض 3 روز گوزن تلف می شود و تنها با شروع فصل گرما از بین می رود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر یک اکیپ 6 نفره از دامپزشکان ماهر در حال مداوای گوزن ها هستند و امروز هم موفق به زنده گیری 2 راس گوزن دیگر شدیم اما این کار نیاز به گشت کامل جنگل دارد که نیازمند زمان طولانی است./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار