جمعيت يوز پلنگ در پناهگاه حيات وحش مياندشت جاجرم افزايش يافته است.

حسين آبسالان مدير کل حفاظت محيط زيست خراسان شمالي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: پناهگاه حيات وحش مياندشت جاجرم 85000 هزار هکتار وسعت دارد.
وي افزود: جمعيت يوز در 30-20 سال اخير بدليل کاهش طعمه اين جانور يعني آهو به شدت کاهش يافته بود که طي برنامه‌ چند ساله توانستيم شنهاي روان را به صورت طبيعي در منطقه تثبيت کنيم.
وي با اشاره به افزايش 60 درصدي جمعيت يوز در منطقه مياندشت تصريح کرد: در آذر ماه سال 91 جمعيت يوز پلنگ نسبت به آذر ماه سال 90 حدود 60 درصدي افزايش داشته است.
آبسالان افزايش جمعيت آهو را از دلايل افزايش يوز پلنگ در منطقه دانست و گفت: افزايش امکانات و گشت و کنترل پاسگاههاي محيط باني از ديگر دلايل افزايش جمعيت يوز در اين منطقه است.
وي ادامه داد: در شهريور سال گذشته دوربين هاي تله‌ اي يک ماده يوز را به همراه سه توله‌اش در منطقه تصوير برداري کرد. در 13 فروردين امسال هم 6 قلاده يوز پلنگ ديده شده و در چند روز گذشته نيز 4 يوز در محيطهاي مختلف و آبشخورها ديده شده است.
مدير کل حفاظت محيط زيست خراسان شمالي خاطر نشان کرد: مشاهده متوالي يوزها در منطقه مياندشت نشانه خوبي است که اين جانور را از خطر انقراض دور نگه مي‌دارد و از طرفي تلاش سازمان حفاظت محيط زيست براي حفظ و احياي اين حيوان به ثمر رسيده است./ز
برچسب ها: یوز ، پلنگ ، میاندشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار