رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: ازمجموع 500 میلیون دلار صادرات فرش دستباف درکشور، استان آذربایجان شرقی با 211 میلیون دلار در حدود 40 درصد از صادارت فرش دستباف کشور را به خود اختصاص داده است .

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، عظمایی ضمن اعلام این مطلب ادامه داد: در گروه کالایی شیرینی و شکلات نیز صادرکنندگان استان آذربایجان شرقی با میزان صادرات 165 میلیون دلار از مجموع 325 میلیون دلار، سهم 50 درصدی را در کشور احراز نموده اند و این کالاها به 46 کشور صادر گردیده است.

وی همچنین گفت: از مجموع 350 میلیون دلار صادرات کشمش کشور ، صادرکنندگان استان آذربایجان شرقی با رقم 120میلیون دلار صادرات کشمش به بیش از 85 کشور جهان سهم 35 درصدی از کل صادرات کشمش کشور را دارا می باشند.

وی با بیان اینکه از مجموع 4/1 میلیارد دلار صادرات جمهوری اسلامی ایران به کشور ترکیه، سهم صادرات استان به این کشور در حدود300میلیون دلار بوده است، افزود: همچنین از مجموع 2/6 میلیارد دلار صادرات کشور به عراق آذربایجان شرقی با حدود 320 میلیون دلار تنها 5 درصد کل صادرات کشور به عراق را به خود اختصاص داده است.

عظمایی خاطر نشان کرد: همچنین مجموع کل صادرات کشور به ارمنستان 122 میلیون دلار بوده که آذربایجان شرقی با رقم بیش از 82 میلیون دلار حدود 65 درصد کل صادرات کشور به ارمنستان را دارا می باشد.

وی در خصوص میزان صادرات استان به جمهوری آذربایجان نیز گفت : از مجموع 504 میلیون دلار صادرات کشور به این کشور، سهم صادرات استان در حدود80 میلیون دلار می باشد که نشان دهنده سهم 16 درصدی در کشور می باشد.

وی صادرات استان به گرجستان و روسیه را نیز به ترتیب 50 و 100 میلیون دلار عنوان نمود که این رقم به ترتیب بیانگر سهم 50 و 20 درصدی استان از کل مجموع صادرات ایران به این کشورها است. /س

برچسب ها: میزان ، صادرات ، همجوار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.