استاندار خراسان جنوبی از احداث ۲۷۰ کیلومتر باند دوم در محور‌های مواصلاتی استان در دولت سیزدهم خبر داد.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در جمع مردم روستای نایبند شهرستان طبس با اشاره به افتتاح ۲۲ کیلومتر از باند دوم محور دیهوک به سمت راور با اعتبار ۴۴۰ میلیارد تومان گفت: از دیهوک تا راهور در حوزه استحفاظی خراسان جنوبی ۲۰۵ کیلومتر است که با این ۲۲ کیلومتر افتتاح شده، در ۱۴۵ کیلومتر باند دوم احداث شده و ۵۸ کیلومتر باقی‌مانده در دستور کار است.

او افزود: در دولت سیزدهم طرح‌ها و کار‌های بزرگی انجام شد و استان از حالت ساکن و تعطیل بودن، خارج و همه جا شروع به کار شده است.

قناعت به تشریح روند اجرای طرح‌های راه آهن و انتقال آب دریای عمان به استان در دولت سیزدهم پرداخت و ادامه داد: طرح انتقال گاز از دو راهی دشتک زابل به نهبندان نیز در حال اجراست که مرحله اول آن طی چند هفته آینده افتتاح و مرحله دوم آن از نهبندان به سربیشه آغاز خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: جهت گازرسانی از دشتک زابل به خراسان جنوبی ۸ هزار میلیارد تومان در مرحله‌های اول و دوم اعتبار گذاشته شده است.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه ساخت باند دوم راه‌های اصلی استان در دولت سیزدهم شتاب گرفته، تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تا ابتدای سال ۱۴۰۰ در خراسان جنوبی ۷۲۰ کیلومتر باند دوم احداث شده بود، اما طی دولت سیزدهم ۲۷۰ کیلومتر باند دوم احداث شده است.

قناعت ادامه داد: ۴۸۲ کیلومتر باند دوم در سطح استان در دست اجراست که دولت چهاردهم باید آن را تکمیل کند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون روستای نایبند به شبکه برق سراسری متصل نبود، گفت: طول خط انتقال و اتصال این روستا به برق سراسری ۸۶ کیلومتر بود که ۵۴ کیلومتر آن در دولت سیزدهم انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.