عملیات اجرایی ۴۰۰ کیلومتر باند دوم راه در دولت سیزدهم

ساخت باند دوم راه‌های اصلی و توسعه راه‌های روستایی استان خراسان جنوبی در دولت سیزدهم شتاب گرفت به گونه‌ای که ۲۷۰ کیلومتر راه دوبانده و ۱۶۹ کیلومتر راه‌ روستایی در این استان احداث شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: اعتبارات راه‌های استان در سال گذشته رشد ۲.۵ برابری داشته و تخصیص در سال قبل هم ۱۲۰ درصد بوده است.

میرمحمد مودی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۷۰ کیلومتر باند دوم راه با اعتبار ۷۰ هزار میلیارد ریال در استان اجرا شده است، افزود: همچنین ۵۵۰ کیلومتر باند دوم با اعتبار ۱۵۰ هزار میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۰ درصد در سطح استان در دست اجراست.

وی با اشاره به اخذ ماده ۲۳ برای ۲۶۰ کیلومتر باند دوم محور‌های بیرجند - اسدیه و بیرجند - طبس، گفت: عملیات اجرایی ۴۰۰ کیلومتر باند دوم راه با اعتبار ۸۰ هزار میلیارد ریال برای اتصال تمامی مراکز شهرستان‌های استان به شبکه بزرگراهی کشور نیز آغاز شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتبارات بخش حمل و نقل استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۲.۵ برابری داشته است افزود: استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ قانون الحاق و اخذ ۹۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل باند‌های دوم استان و پیگیری برای اخذ پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ قانون الحاق برای احداث باند دوم انجام شده است.

وی عنوان کرد: تاکنون ۸۵۳ کیلومتر باند دوم راه در استان احداث شده و هزار و ۶۱۹ کیلومتر دیگر مورد نیاز است که مطالعات ۴۶۶ کیلومتر آن انجام شده است.

ساخت ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی در خراسان جنوبی

همچنین توسعه و رونق زندگی روستایی در سایه محرومیت‌زدایی یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است که طی سه سال اخیر با روند پرشتابی به منظور ارتقای وضعیت ساختاری روستاهای استان مرزی خراسان جنوبی دنبال شده است.

ساخت، حفظ و بهره‌برداری مناسب از راه‌های روستایی به عنوان یکی از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی مطرح می‌شود چرا که اثرات پایداری بر اقتصاد کشور و ماندگاری جمعیت دارد.

توسعه راه‌های روستایی از جمله عوامل رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در روستاها همچنین مهاجرت معکوس است که در دولت سیزدهم گام‌های بلندی در این بخش برداشته شده است.

یکی از این اقدامات آسفالت، بهسازی و بازسازی راه‌های روستایی بوده‌ که در این مدت ۱۶۹ کیلومتر راه روستایی ساخته شده همچنین روکش آسفالت هزار و ۸۱۸ کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی انجام شده‌ است.

همچنین توسعه و رونق زندگی روستایی در سایه محرومیت‌زدایی یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است که طی سه سال اخیر با روند پرشتابی به منظور ارتقای وضعیت ساختاری روستاهای استان مرزی خراسان جنوبی دنبال شده است.

برچسب ها: باند دوم ، تکمیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.