کمال قلیچدار اوغلو رئیس حزب جمهوریت خلق بزرگترین حزب مخالف دولت اردوغان در مجلس ترکیه به انتقاد از رویکرد اردوغان در قبال اعتراضات جاری پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه زمان ترکیه، رئیس حزب جمهوریت خلق ترکیه (‌جی اچ پی) گفت: رفتارهای تند نخست وزیر ترکیه در گسترش اعتراضات اخیر در این کشور موثر بوده است.

کمال قلیچدار اوغلو رئیس حزب جمهوریت خلق بزرگترین حزب مخالف دولت اردوغان در مجلس ترکیه دیروز در ازمیر با بیان این مطلب تاکید کرد ، کسانی که این کشور را اداره می کنند باید با زبانی مسالمت آمیزتر سخن بگویند. تصاویر رفتار خشونت آمیز (‌نیروهای دولتی) با دختری در ازمیر تصاویری نیست که افرادی که وجدان دارند آن را بپذیرند.

وی گفت : رئیس پلیس ازمیر در وقایع اخیر امتحان خوبی پس نداد. نیروهای پلیس نباید در لباس شهروندان عادی چوبدستی به دست بگیرند.

رئیس حزب جی اچ پی افزود : چنین افرادی نمی توانند نماینده دولت باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نخست وزیر ترکیه پیام اعتراضات اخیر را به درستی درک کرده است، گفت: نخست وزیر ترکیه در بازگشت از سفر خارجی خود بی تردید به سوالات خبرنگاران در این باره پاسخ خواهد داد. وی به این سوال پاسخ خواهد داد که چه درسی از وقایع اخیر گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار