با بهره برداری از چندین طرح افزایش تولید، متوسط تولید برق ایران از ابتدای سالجاری تاکنون به 50 هزار گیگاوات ساعت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی حدود 2 درصدی را تجربه می کند.



به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، آخرین گزارش رسمی منتشر شده از سوی وزارت نیرو نشان می دهد که هم اکنون ظرفیت تولید برق ایران به مرز 70 هزار مگاوات رسیده است که همزمان با افزایش ظرفیت تولید انرژی الکتریکی متوسط راندمان نیروگاه ها به 40 درصد و تلفات شبکه انتقال برق به حدود 14.4 درصد کاهش یافته است.

بر این اساس از ابتدای سالجاری تاکنون تولید برق ایران بيش از 2 درصد افزایش یافه است به طوری که در این مدت بیش از 49 هزار و 197 گیگاوات ساعت برق رسیده است و پیش بینی می ود با ورود به فصل تابستان تولید برق کشور با افزایش بیشتری هم روبرو شود.

از مجموع انرژی تولیدی داخل کشور از ابتدای سالجاری تاکنون حدود 46 هزار و 225 گیگاوات ساعت به واحدهای حرارتی و دوهزار و 972 گیگاوات ساعت به واحدهای برق‌آبی اختصاص داشته است.

در این مدت، تولید نیروگاه‌های حرارتی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته حدود 1.81 درصد افزایش و تولید نیروگاه های برق آبی 5.36 درصد رشد یافته است. میزان انرژی تامین شده نیز امسال در دوره مورد بررسی 50 هزار و 30.7 گیگاوات ساعت گزارش شده است که این میزان 1.79 درصد در مقایسه با زمان مشابه پارسال افزایش نشان می دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.