از ساعت 14 امروز حدود 70 دستگاه آمبولانس ، اتوبوس آمبولانس ، موتورآمبولانس ، موتور ATV (موتور چهارچرخ) و خودروهای فرماندهی و ارتباطات سیار در اطراف حرم حضرت امام (ره) مستقر شده و آماده امدادرسانی به زائران و سوگواران آن حضرت (ره) می باشد.

عباسي، رئيس روابط عمومي اورژانس تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:از ساعت 14 امروز حدود 70 دستگاه آمبولانس ، اتوبوس آمبولانس ، موتورآمبولانس ، موتور ATV (موتور چهارچرخ) و خودروهای فرماندهی و ارتباطات سیار در اطراف حرم حضرت امام (ره) مستقر شده و آماده امدادرسانی به زائران و سوگواران آن حضرت (ره) می باشد.

 وي با بيان اين كه ضمنا چند دستگاه آمبولانس از ساعات پایانی روز 12/3/92 در مکان های تعیین شده جهت پوشش امدادی پرسنل دستگاههای اجرایی مستقر در حرم استقرار یافته اند عنوان كرد:در طول مسیر حرکت کاروانها از شهرستانها به حرم حضرت امام (ره) آمبولانس ها آنها را همراهی نموده و در صورت نیاز ، خدمات پزشکی درمانی و انتقال به بیمارستان را به نیازمندان ارائه می نماید.
پس از اسکان و استقرار کاروانها کلیه آمبولانس های اعزامی از شهرستان ها در مکان های تعیین شده مستقر و همگی تحت فرماندهی واحد قرار گرفته و در صورت لزوم از آنها جهت امدادی رسانی استفاده خواهد شد.

 عباسي ادامه داد:در مجموع حدود 300 دستگاه آمبولانس و حدود 1500 نفر پرسنل ، خدمات بهداشتی درمانی و امداد و نجات را در طول برگزاری مراسم بزرگداشت بیست و چهارمین سالگرد ارتحال بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران بر عهده داشته و هماهنگی ها و پیش بینی های لازم با سازمانها و دانشگاههای علوم پزشکی و کلیه ارگانهای ذیربط انجام شده و تدابیر مناسب از جمله پوشش بیمه ای کلیه زائرین ، آماده باش کلیه بیمارستان های مورد نظر ،همراهی کاروانها با همراهی مسئول بهداشتی و آمبولانس از مبدا تا مقصد ، ابلاغ دستورالعمل انتقال و پذیرش بیماران به بیمارستان ها ، استقرار خودروهای فرماندهی و ارتباطات سیار جهت پوشش ارتباطی آمبولانس ها و فرماندهی واحد ، نظارت بر توزیع مواد غذایی ، آب آشامیدنی ، ایستگاه های صلواتی و بهداشت محیط ، محل های استقرار کاروانها ، احداث 4 بیمارستان صحرایی ، احداث 20 درمانگاه در اضلاع مختلف حرم وغیره جهت شرکت کنندگان محترم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) اندیشیده شده است . /ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار