ارتش سوريه در عمليات عليه تروريست ها در غرب اين کشور شماري از آنها را دستگير کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه ؛ نيروهاي گارد مرزي عراق سه تن از تروريست هاي جبهه تروريستي موسوم به النصره را که از سوريه به آنجا گريخته بودند دستگير کردند. نيروهاي عراقي همچنين ضمن درگيري با يک باند قاچاق سلاح به سوريه خودروهاي آن را منهدم و افراد آن را بازداشت کردند. 

ناديا العبيدي خبرنگار اين شبکه در عراق در گزارشي در اين باره گفت: حوادث و انفجارهاي خونيني که ديروز در بغداد روي داد مانع از ادامه عمليات نيروهاي مسلح عراق عليه گروه هاي القاعده و ديگر گروه هاي تروريستي وابسته به آنها در مناطق مرزي اين کشور با سوريه نشد. بر همين اساس در نتيجه عمليات مشترک و جسورانه اي که نيروهاي ارتش و گارد مرزي سوريه انجام دادند يکي از مواضع نيروهاي القاعده در منطقه راوه منهدم شد و يک انبار مواد منفجره و سلاح نيز کشف شد و پنجاه و شش تروريست نيز در الانبار، موصل و تکريت دستگير شدند. 

کمال الساعدي مشاور نخست وزير عراق گفت: موضع ما در قبال بحران سوريه کاملا روشن است و در امور اين کشور دخالت نمي کنيم و باور داريم که مردم سوريه خودشان بدون هرگونه دخالت خارجي بايد سرنوشت خود را تعيين کنند. قانون اساسي عراق اجازه نمي دهد هيچ بيگانه يا هيچ باند و گروه شبه نظامي از خاک اين کشور عليه کشور ديگري استفاده کند. 

محمد فاضل فعال رسانه اي در عراق گفت: به دنبال تضعيف جبهه النصره در سوريه و نيز کاهش عمليات نظامي در الرمادي عليه تروريست ها و القاعده پيش بيني مي شد که اين شبکه اقداماتي براي نشان دادن موجوديت خود انجام دهد. به همين سبب انفجارهايي که ديروز در بغداد اتفاق افتاد صرفا براي آن بود که القاعده مي خواست موجوديت خود را نشان دهد. 

برچسب ها: عراق ، النصره ، جبهه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار