پژوهشگران معتقدند صفحه های قابل لمس قابلیت یادگیری کودکان را افزایش می دهد اما به شرط آنکه خانواده شیوه درست آن به فرزندانشان آموزش دهد.
کودکان هنگام بازی کردن با این وسیله چیزهای بیشتری یاد می گیرند و کمتر اشتباه می کنند اما تبدیل به یک نابغه نمی شوند فقط با این کار اطلاعات بیشتری دریافت می کنند آنها معتقدند تعیین محدودیت در استفاده از این وسایل نیز می توانند جذاب باشد و از خطرات تکنولوژی زدگی جلوگیری نکند.
کودکان زیر 6 سال تنها مجازند روزی 2 ساعت با این وسایل سرگرم شوند تا هم ذهن بازتری داشته باشند و هم منزوی نشوند و روان مغزشان آسیب نبینند./ع2