کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: دستگاه‌های دولتی نباید مانع آزاد شدن ظرفیت‌های کشور شوند و اگر خیری نمی‌رسانند، شر هم نرسانند و مانع آزاد شدن ظرفیت‌ها نشوند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران "سعید جلیلی" کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دیدار با نخبگان حوزه فناوری و مسائل دانش بنیان با بیان اینکه اگر ظرفیت های کشور آزاد شود قدرتی ایجاد خواهد شد که قابل مقایسه با بسیاری از مسائل دیگر نیست، اظهار داشت: باید ظرفیت‌ها در کشور بر مبنای گفتمان انقلاب اسلامی آزاد شود و به نظرم این کار بدون استفاده از آحاد مردم محقق نمی‌شود.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: رئیس جمهور به عنوان رئیس دستگاه دولت باید در جهت آزادسازی ظرفیت‌های کشور تلاش کند و دستگاه‌های دولتی هم باید به گونه‌ای عمل کنند که نه تنها مانع آزادسازی ظرفیت‌ها نشوند بلکه باید این اقدام را تقویت کنند در واقع اگر دستگاه‌های دولتی خیری نمی‌رسانند، شر هم نرسانند و مانع آزاد شدن ظرفیت‌ها نشوند.

وی ادامه داد: نیروی انسانی بسیار خوبی در کشور داریم و این مسئله مزیت نسبی ما در این عرصه‌ها است.

جلیلی تاکید کرد: نباید دانش آموختگان ما به دنبال کار باشند بلکه باید آنان کارآفرین باشند.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی که داریم این است که آنچه را که مبنا قرار می‌گیرد و تولید می‌شود ابتدا تا فرجام آن روشن نیست و به همین دلیل نمی توانیم انگیزه ایجاد کنیم.

جلیلی ادامه داد: همان‌گونه که برخی از حاضران اشاره کردند در برخی مواقع حتی خود دولت هم حاضر نیست که مشتری برخی از فناوری‌ها باشد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به ذکر مثالی پرداخت و ادامه داد: مثلا چایی در داخل کشور تولید می‌شود و به انبارها می‌رود و اگر دستگاه‌های دولتی حداقل از چایی تولید داخل استفاده کنند، شاید بتوان جلوی بسیاری از مشکلات را گرفت.

وی تاکید کرد: هر فردی که منتخب مردم شد همه باید در همه زمینه‌ها به خصوص در زمینه فناوری و دانش بنیان به وی کمک کنیم.

جلیلی گفت: اگر می‌گوییم که دیوان سالاری ضعف است و نمی‌توان وظیفه خود را انجام دهد نباید فقط صلبی نگاه کنیم بلکه باید نگاه ایجابی هم داشته باشیم، در خود دولت دستگاه‌های مختلف نگاه‌های متفاوتی دارند و ما باید یک انسجام بخشی را در این زمینه داشته باشیم.

وی اظهار داشت: یکی از بحث‌های بنده این است که اگر در 4 سال خوب کار کنیم می‌توانیم حداکثر به اندازه 8 یا 10 سال کار کنیم و نباید بگوییم که طی 4 سال می‌توانیم به اندازه 50 سال کار کنیم بنابراین نباید قول‌های اضافی را بیان کنیم و به نظرم شاید دلیل این مسئله نوعی عدم درک صحیح و یا بی صداقتی باشد.

جلیلی به حوزه سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: سیاست خارجی هر کشوری به خصوص جمهوری اسلامی ایران که مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی است اهداف، اصول، ارزش‌ها و منافعی دارد و نقاط اشتراک میان پارادایم ها است که نقاط قوت و تعامل را ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: در سیاست خارجی ظرفیت ها و نقاط اشتراک خوبی داریم که در حال حاضر از آن به خوبی استفاده نمی‌شود.

جلیلی تاکید کرد: اگر ما می‌خواهیم به فناوری و بحث‌های دانش بنیان بها دهیم حتما باید مجموعه سیاست‌های اقتصادی ما به گونه‌ای باشد که دلالی و پول سازی و ... فاصله معناداری با اینها نداشته باشد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: نباید دولت در هر عرصه‌ای بنشیند و مجرد تصمیم گیری کند بلکه باید با هم اندیشه سازي کنیم که بسیاری از مشکلات رفع شود و بدنه دولت هم مشوق و محرک این مسئله باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: جلیلی ، کاندیدا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار