"کمال قليچداراوغلو" رهبر حزب "جمهوريخواه خلق" جريان اصلي اپوزيسيون ترکيه با انتقاد از سياست خارجي تجاوزکارانه و مداخله جويانه دولت اردوغان در مورد بحران سوريه شخص وي را يک "تروريست" خواند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه زمان، قليچداراوغلو در ادامه انتقادات خود افزود "اردوغان رهبر تروريست هاي سوري است. وي آنان را آموزش مي دهد و از طريق مرز ترکيه به سوريه مي فرستد."

 قيلچداراوغلو در ادامه با اشاره به حادثه اخير انفجار "ريحانلي" در مرز ترکيه و سوريه که منجر به کشته شدن 51 نفر شد نيز افزود "شما (اردوغان) آنچه بر مردم ريحانلي رفته را درک نمي کنيد. شما مردي هستيد که اعضاي سازمانهاي تروريستي را آموزش داده و آنان را به سوريه اعزم مي کنيد. مي دانم که پس از اظهاراتم مي گوييد که شکايتي را عليه من تنظيم خواهيد کرد. فرد ترسويي هستيد اگر اين کار را نکنيد اما بايستي بدانيد که من از راهم عقب نشيني نمي کنم."

وي روز گذشته در جريان سخنراني در "آنتاليا" انتقاداتش از اردوغان را مطرح کرد. حزب وي پيش تر نيز انتقادات فراواني را نسبت به سياست مداخله جويانه دولت عدالت و توسعه در امور سوريه ابراز نموده بود. 


برچسب ها: قیلجدار ، اوغلو ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار