تحليلگر مسايل سياسي در جمهوري چک تاکيد کرد سازمانهاي اطلاعاتي کشورهاي غربي در ارزيابي اوضاع سوريه اشتباه کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه ؛ پيتر بوداني افزود: سازمان اطلاعات آلمان در ارزيابي تحولات سوريه شکست خورد و بعضي ديگر کشورها هم در پيش بيني تحولات سوريه اشتباه کردند. سياستمداران غربي هم تصور اشتباهي از روند تحولات در سوريه داشتند. 

اين تحليلگر  تاکيد کرد سازمانهاي اطلاعاتي و شخصيت هاي سياسي در غرب در مورد تحليل اوضاع سوريه، بيش از آنکه از واقعيت اوضاع در اين کشور اطلاع داشته باشند بر اساس رؤياها و آرزوهاي خود سخن گفتند. 

پيتر بوداني در مقاله اي در مجله «تيدني» چاپ جمهوري چک خاطر نشان کرد: ارتش سوريه برتري خود را در جبهه هاي مختلف درگيري در اين کشور نشان داد. کساني که در ابتدا تصور مي کردند سوريه به سرعت تسليم خواهد شد، اکنون ديدگاه هاي خود را تغيير مي دهند. 

وي نوشت: خبرهاي منتشر شده در مورد ايجاد شکاف در ارتش سوريه بيشتر جنبه تبليغاتي داشت. شمار زيادي از افراد مسلح در سوريه با گروه القاعده ارتباط دارند و سازمان اطلاعات آلمان بر نامناسب بودن وضع اين افراد مسلح در سوريه تاکيد دارد. به اذعان سازمان اطلاعات آلمان، وضع افراد مسلح در سوريه در حال وخيم تر شدن است.

برچسب ها: سوریه ، اطلاعات ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار