وزرای نفت سودان و سودان جنوبی روز جمعه برای حل و فصل اختلافات دو کشور در زمینه صادرات نفت در نشستی در خرطوم، پایتخت سودان گفتگو کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شینهوا، عواد احمد الجاز، وزیر نفت سودان و استفن زیو داو، وزیر نفت سودان جنوبی در این نشست مسایل مربوط به صادرات نفت تولیدی سودان جنوبی به بنادر سودان را مورد بررسی قرار دادند.
در پایان این نشست، وزرای نفت دو کشور با شرکت در کنفرانسی مطبوعاتی بر ضرورت از سرگیری هر چه سریع تر صادرات نفت سودان جنوبی به سودان تاکید کردند.

وزیر نفت سودان خاطر نشان کرد انتقال نفت از میدان نفتی فولوگ در سودان جنوبی به اصلی ترین ایستگاه فرآوری در منطقه الجبالیان در خاک سودان متوقف نشده است و مثل گذشته ادامه دارد.

وی افزود اجرای کامل تمام توافق نامه های همکاری دوجانبه که سودان و سودان جنوبی در آدیس آبابا امضا کرده اند، می تواند در تقویت روابط دو کشور همسایه بسیار موثر باشد.

وزیر نفت سودان جنوبی نیز در این نشست مطبوعاتی گفت صادرات نفت سودان جنوبی به بنادر سودان، اعتماد میان خرطوم و جوبا را تقویت خواهد کرد و آینده روشن تری برای ساکنان دو کشور رقم خواهد زد.

سودان جنوبی که سال گذشته از سودان جدا شد و به استقلال دست یافت منابع نفتی زیادی در اختیار دارد که در گذشته از مهمترین منابع درآمد سودان بوده اما خرطوم دیگر از این منابع درآمدزا محروم شده است. با این حال سودان جنوبی نیز برای صادرات نفت خود زیرساختهای مناسبی ندارد و مجبور است برای فروش و صادرات نفت از بنادر سودان استفاده کند.
برچسب ها: سودان ، خارطوم ، جوبا ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار