یک متخصص گوش، حلق و بینی با بیان اینکه علائم آلرژی در هر سنی ممکن است ایجاد شود، به بیماران توصیه کرد که با مراجعه به پزشک و استفاده از داروهایی شامل آنتی هیستامین ها و اسپری های استنشاقی نسبت به کنترل آن اقدام کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

دکتر خسرو ایرانفر  گفت: آلرژی به مفهوم این است که یک ماده خارجی خاص معمولا از طریق استنشاق وارد سیستم تنفسی شده و موجب علائمی نظیر عطسه، خارش بینی، انسداد بینی و مواردی اینچنینی می شود .

وی گفت: این مواد حساسیت زا شامل گرده گل ها، گرد و خاک، آلاینده های هوا، قارچ های موجود در گلدان ها، مو و ذرات پوستی حیوانات خانگی مانند اسب، گربه سوسک و... می باشد.

ایرانفرافزود: متاسفانه مواجهه با اکثریت این موارد اجتناب ناپذیر است و کنترل ورود این گونه آلرژن ها به سیستم تنفسی بسیار مشکل و گاهی ناممکن می باشد.

وی درخصوص پیشگیری از بروز آلرژی ها گفت: کنترل مواجهه با حیوانات خانگی، تهویه مناسب در منزل، کنترل گیاهان آپارتمانی، عدم وجود فرش و مبلمان با ضخامت زیاد و پارچه ای و استفاده از بعضی مواد شیمیایی جهت کنترل مواد حساسیت زا از جمله مواردی است که برای پیشگیری توصیه می شود.

ایرانفر مراجعه نکردن به پزشک را موجب تداوم علائم و بروز عوارضی چون سینوزیت های مکرر، انسداد بینی، ایجاد پولیپ های فراوان در بینی و سینوس ها دانست و گفت: این امر ممکن است به صورت غیر مستقیم گوش میانی را مبتلا و باعث کاهش شنوایی گردد.

وی ارائه اطلاعاتی درخصوص سوابق و مسائل شغلی، خانوادگی و ارثی و پاره ای از بیماریها را در هنگام مراجعه به پزشک ضروری دانست./س

برچسب ها: کرمانشاه ، آلرژی ، سن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.