یکی از مشکلات برخی کاربران ، شیوه نمایش اعداد در EXCEL است . اعداد فارسی و لاتین در EXCEL به یک شیوه ذخیره می شوند و EXCEL تمام آنها را فقط به عنوان عدد می شناسند.

به گزارش گروه اورژانس it باشگاه خبرنگاران ؛

تایپ فارسی:

در ارائه های اولیه EXCEL2007 ایرادی وجود داشت که باعث می شود کاربران نتوانند در کادرهای متن و عناصر مشابه آن فارسی تایپ کنند . اگر شما هم با چنین مشکلی مواجه شدید به سایت مایکرو سافت مراجعه کرده و Microsoft office service pack2 با  این کار مشکل حل خواهد شد.

جهت کار برگ:

جهت هر کار برگ به طور پیش فرض چپ به راست است .



شما مي توانيد براي تعيين جهت كار برگ از منوي page layoutبه قسمت dheet option رفته و گزينه sheet right_to_leftرا انتخاب كنيد . با اين كار فقط جهت كار برگ فعال از پوشه فعال عوض مي شود و ساير كار برگ ها و كار پوشه ها تغيير نمي كنند.




وارد کردن محتوا:

برای وارد کردن داده در سلول، می توانید روی سلول مورد نظر خود کلیک کنید و بعد از آن داده ی خود راوارد كنيد. در زمان وارد کردن  محتوای سلول برای رفتن به ابتدای خط جدید از همان سلول به جای کلید Enter از کلید ترکیبی AH+ENTER استفاده کنید .
با فشردن کلید ENTER نرم افزار ورود داده را پایين یافته تلقی کرده و سلول بعدی انتخاب می شود.

ویرایش محتوا:

1- وقتی روی یکی از سلول هایی که قبلاً مقداری در آن وارد شده باشد کلیک کنید ، محتوای آن در نوار فرمول نمایش داده می شد . حالا می توانید روی نوار فرمول کلیک کنید و مقداری را که در آن نمایش داده می شود ویرایش کنید و در پایان کلید ENTER را بزنید و یا در جای دیگری کلیک کنید تا از حالت ویرایش خارج شوید .

2- روی سلول دابل کلیک کنید تا سلول در حالت ویرایش قرار گیرد بتوانید محتوای آن را اصلاح کنید.

3- اگر از دو روش بالا استفاده کنید، محتوای قبلی سلول در حالت  ويرايش قرار می گیرد و می توانید آنها را اصلاح کنید . اگر روی سلول کلیک کنید و عبارتی را تایپ کنید عبارت جدید جایگزین داده قبل می شود .

4- پاک کردن محتوا:

برای پاک کردن محتوای سلول ،‌آن را انتخاب کنید و کلید Delete را فشار دهید با این کا ر فقط محتوای داخل آن پاک می شود.

شما می توانید سوالات خود را در این قسمت مطرح نمایید /ع2

برچسب ها: آموزش ، نمایش ، فارسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.