رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از بهره برداری فاز نخست مجتمع پتروشیمی مهاباد در سال جاری خبر داد

عباداله اکبری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با بیان اینکه در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی یکی از اولویت های سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تکمیل طرح های صنعتی نیمه تمام است اظهار اشت: در این راستا مرحله نخست مجتمع پتروشیمی مهاباد را که یکی از مهم ترین طرح های صنعتی استان به شمار می رود تا اواخر سال جاری آماده بهره برداری خواهیم کرد.

وی افزود: این طرح با حجم سرمایه گذاری بالغ بر 700 میلیارد تومان در دست احداث است که هم اکنون از 70 تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

اکبری با اشاره به اینکه عملیات مطالعاتی این طرح از سال 83 و احداث آن از سال 89 آغاز شده است تصریح کرد: با بهره برداري از این واحد صنعتی براي 500 نفر متخصص زمينه اشتغال فراهم مي شود.

وی اضافه کرد: این مجتمع توانایی تولید سالانه 300 هزار تن پلی اتیلن سبک و سنگین و 30 هزار تن "بوتن یک" را دارد که روانه بازارهای داخلی و خارجی خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی یادآورشد: بهره برداری از این طرح که جز طرح های مهم مهر ماندگار کشور می باشد نقش مهمی را در توسعه زنجیره تولیدات محصولات پتروشیمی،ایجاد کار و اشتغال در منطقه، استفاده بهینه از منابع گازی کشور، ایجاد ارزش افزوده و همچنین توسعه صادرات استان خواهد داشت.

گفتنی است: این طرح در زمینی به مساحت 185 هکتار در کیلومتر 15 جاده مهاباد – ارومیه در حال اجرا است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.